طرح شنود مکالمات

© AFP 2023 / Damien Meyerگوگل
گوگل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گوگل بدون توافق شما « جعبه سیاه» را فعال می کند .

طراحان اتحادیه تولیدی  در برائوزر Chromium یک نوآوری را مشاهده کردند  که برای « گوگل»  امکان شنود  مکالمات  کاربران در نزدیکی  کامپیوترهای  خودشان را فراهم می کند.  اما در این شرکت  تأکید شد  که این مدول  فقط با  توافق آنها فعال می شود.

 اکنون هنگام نصب  برائوزر « Chromium»  که  شرکت بزرگ  اینترنتی « گوگل»  در  طراحی آن شرکت دارد  جملات« میکروفون روشن است»  و « شنود مکالمات  مجاز است»  روی صفحه ظاهر می شود.  سایت  انگلیسی زبان « RT » با استناد به Privacy Online News این  خبر را گزارش داده است.

 با  دانلود  کد،  می توان از  هدایت صوتی « OK, Google»»  استفاده کرد. اما کاربران ابراز نگرانی می کنند  که برائوزر به این ترتیب  می تواند  به شنود مکالمات آنها بپردازد  و  مکالمات ضبط شده را به شرکت ارسال کند.  گفته می شود که  فقط شرکت « گوگل»  از  اطلاعات کامل در باره  امکانات  و اصول کار آن برخوردار است.

 ریک فالکوینگ  بنیان گذار  حزب « راهزنان» سوئد به  این  « کد جدید» ابراز توجه کرد.

 « گوگل بدون  توافق شما  « جعبه سیاه»  کد ها را فعال می کند  که مطابق با  دستورالعمل آن، میکروفون روشن می شود  و بر تمام آنچه در اتاق  رخ می دهد نظارت می کند.  این به آن معناست که  بطور پنهان  کامپیوتر شما بشکلی « کوک می شود» که  تمام مکالمات و صحبت های  شما در  اتاق  به شخص سوم ، شرکت خصوصی  در کشور خارجی  بدون  رضایت   و یا دانستن شما   ارسال می شود.  ما نمی دانیم  این « جعبه سیاه» چطور  عمل می کند.»

 شرکت « گوگل» در پاسخ به نگرانی  کاربران و  طراحان  شتابان  اعلام کرد  که مدول بدون رضایت  کاربران فعال نمی شود.  این شرکت  اعلام کرد که « Chromium» محصول « گوگل» نیست.  ما  آن را رواج نمی دهیم  و  هیچگونه تضمینی هم  در رابطه با  مطابقت  محصولات با قوانین  مختلف  « کدهای باز» نمی توانیم بدهیم.

 ریک فالکوینگ  شخصا اعتراف کرد که کاربرد  میکروفون برائوزر  به معنای رله  اتوماتیک  اطلاعات به  شخص سوم نیست، اما  متذکر شد که هیچ کس نمی داند « جعبه سیاه» نسبت به  کدام واژه  کلیدی می تواند  واکنش نشان بدهد.  به عقیده وی، یگانه  روش  واقعی مقابله با آن نظارت  بالقوه جمعی ، قطع  کار میکروفون  و دوربین در کامپیوتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала