روسیه زمان راه اندازی سیستم ماهواره ای دفاع موشکی خود را اعلام کرد

© Sputnik / Grigoriy Sysoyevروسیه زمان راه اندازی سیستم ماهواره ای دفاع موشکی خود را اعلام کرد
روسیه زمان راه اندازی سیستم ماهواره ای دفاع موشکی خود را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "تاس"، اولین ماهواره سیستم واحد فضایی روسیه برای پوشش دفاع موشکی خاک کشور در ماه نوامبر امسال به فضا پرتاب خواهد شد.

این مطلب را سرتیپ اولگ مایدانوویچ، رییس فرماندهی فضایی نیروی هوا-فضای روسیه اعلام کرده است. قرار است که این سیستم برای ردیابی موشک های بالستیک و هشداردهی حملات موشکی مورد استفاده قرار گیرد.
مایدانوویچ در گفتگو با خبرگزاری "تاس" با اعلام این خبر تصریح کرد: "ما برای انتقال اولین ماهواره به یک مدار به شدت بیضوی آماده هستیم، قرار است که پرتاب این ماهواره در ماه نوامبر سال 2015 انجام شود".

پیشتر پرتاب اولین ماهواره در چارچوب طرح ایجاد سیستم واحد فضایی در اواخر سال 2014 برنامه ریزی شده بود اما به علت نواقصی در آماده سازی ماهواره به تاخیر افتاد. دیرتر تابستان سال 2015 م به عنوان زمان پرتاب این ماهواره اعلام شده بود اما این ماموریت نیز با تاخیر روبرو شد.

سیستم واحد فضایی روسیه شامل نسل جدید ماهواره ها و پایگاه های اخطار موشکی است که می توانند کنترل گروه فضایی را به دست گرفته و به صورت خودکار اطلاعات را دریافت و به زمین ارسال نمایند. طوری که اعلام شده، تا سال 2018 ده ماهواره نظامی نوع 14 ف 142 "توندرا" در چارچوب این پروژه به مدار فرستاده می شوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала