منبع ایرانی: بناست که مرحله دیگری در مذاکرات هسته ای نباشد

© REUTERS / Brendan Smialowski/Poolمنبع ایرانی: بناست که مرحله دیگری در مذاکرات هسته ای نباشد
منبع ایرانی: بناست که مرحله دیگری در مذاکرات هسته ای نباشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، یکی از اعضای تیم مذاکراه کننده هسته ای ایران اعلام کرد همه شرکت کنندگان در مذاکرات خواستار آنند تا مهلت مذاکرات تمدید نشده و مرحله دیگری نباشد.

این عضو تیم مذاکره کننده ایران در گفتگو با خبرگزاری "ایرنا" تاکید کرد: "بناست که مرحله دیگری در مذاکرات نباشد مگر آن که سناریوی جدیدی پیش بیاید".
وی گفت: "ما می خواهیم تا 10 تیر (31 ژوئن) به جمع بندی برسیم. دهم تیر زمان را متوقف و ساعت ها را صفر می کنیم. ممکن است هفت یا هشت روز دیگر طول بکشد ولی تمدیدی در کار نخواهد بود".
این دیپلمات ایرانی افزود: "آمریکایی ها درگیر تاریخ 9 جولای وتعطیلات کنگره هستند و می خواهند تا قبل از این تاریخ به نتیجه برسند".

ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای تا آخر ماه ژوئن امضا شود اما اخیرا منابع آگاه اعلام کرده که احتمال ادامه مذاکرات در اوائل ماه جولای وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала