ممکن است مونته نگرو در ماه دسامبر امسال به ناتو بپیوندد

© AFP 2023 / Savo Prelevicممکن است مونته نگرو در ماه دسامبر امسال به ناتو بپیوندد
ممکن است مونته نگرو در ماه دسامبر امسال به ناتو بپیوندد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست وزیران خارجه خود در ماه دسامبر سال 2015 در مورد پیوستن کشور مونته نگرو به این پیمان تصمیمگیری خواهد کرد.

میروسلاو لازانسکی، کارشناس نظامی و مفسر نشریه صربستانی "سیاست" در گفتگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" در واکنش به این خبر اظهار داشت:
"مونته نگرو چه چیزی را می تواند به ناتو عرضه کند؟ آب های ساحلی این کشور قادر به پذیرایی از کشتی های نظامی نیستند و فرودگاه ها نیز هیچ توانمندی را برای پذیرش هماپیماهای نظامی ندارند. صنایع نظامی مونته نگرو حالت نطفه ای دارد و ظرفیت های دیگری همچون نیروی انسانی هم بسیار محدود است. از این رو هدف از پذیرش مونته نگرو به عضویت ناتو تنها یکی است و آن اینکه این پیمان یک امتیاز دیگری را در جنگ روانی و تبلیغاتی اش به دست می آورد".
کارشناس صربستانی ادامه داد: "از سوی دیگر این اقدام به طور ناگزیر منجر به تغییر روابط مونته نگرو با روسیه خواهد شد و بر مشارکت سرمایه گذاران روسی در اقتصاد این کشور نیز تاثیر خواهد گذاشت، و این در حالی که مردم مونته نگرو تمایل چندانی برای پیوستن به ناتو نشان نمی دهند".
لازانسکی گفت: "اگر تصمیم دولت مونته نگرو در این مورد بدون رایزنی با مردم صورت گیرد، این آشکارا اقدامی غیر دموکراتیک خواهد بود".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала