گزارش و تحلیل

ازدواج گران یا طلاق سودآور

© Fotolia / Andrey Popovطلاق زوجین
طلاق زوجین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه طی 10 سال اخیر، شاهد رژه طلاق های جنجالی بوده است.

طلاق شخصیت های مشهور همیشه  مورد توجه افراد ساده قرار می گیرد. تیراژهای نشریات چاپی به این شکل افزایش می یابد، شبکه های تلویزیونی با آگهی و گزارش این گونه خبرها در باره طلاق ها محبوبیت خود را افزایش می دهند. خیلی چیزها در این داستان ها به این دلیل جلب توجه می کنند   که  سال های طولانی  زندگی قهرمانان آنها از  چشم بیگانه  بدور مانده بود.  دیگران به حساب و کتاب  پول و دارایی  طلاق گرفته ها می پردازند  و روند پرداخت ها را پیگیری می کنند.

زن و شوهر های سابق  تحت فشار مضاعف قرار می گیرند، زیرا هر  عمل و گام آنها  به بحث گذاشته می شود  و  آنها باید  بیشتر احتیاط کنند.  اما اینگونه طلاق ها هم  هیچ فرقی با طلاق های مردم ساده ندارد.

آلکساندر  دوبرووینسکی  حقوق دان روس در این خصوص گفت: آنها به همان  دلایلی که باقی مردم پیش می کشند طلاق می گیرند:  عشق به پایان رسید،  اخلاق آنها باهم جور در نمی آید.  الیگارشی ها نیز مثل  همه  هستند.  اگر مردم ساده به دلیلی  طلاق می گیرند، ثروتمندان هم به همین دلایل از هم جدا می شوند.  قراردادهای ازدواج وجود دارد.  اگر چنین قراردادی وجود نداشته باشد،  از طریق دادگاه دارایی آنها  تقسیم می شود.  همه چیز درست به همان شکلی که در بین زوجین  طبقه متوسط  رخ می دهد صورت می گیرد.  فقط مقدار  پول فرق می کند.

 همانا مقدار پولی که در  چنین طلاق های  تقسیم می شود مورد توجه  خوانندگان اینگونه اخبار قرار می گیرد.  به ویژه اگر  شوهر  کارفرما و یا تاجر باشد.  اما همیشه  زنان  نمی توانند  پس از طلاق  از « کوه طلا» برخوردار شوند.

اولگا  سلوتسکر،  توانست  نیمی از  خانه اشرافی  سه طبقه  در  محله آبرومند  لندن  را  از شوهر سابقش بگیرد  که در آن  زمان بیش از 65 میلیون دلار ارزش داشت.  در حالی که اولین زن آلکسی مورداشوف  فقط آپارتمانی در « چِرِپووتس» و  خودروی روسی «واز —2109» را دریافت کرد.  همسر سابق ولادیمیر  پوتانین با  نفقه  8 میلیون روبلی  برای  پرورش پسرش  موافقت نمی کند.

وکیل ماریا  یارموش در اینباره گفت:  همسر پوتانین سعی می کند دارایی او را از طریق دادگاه تقسیم کند.  دوباره  همان وضعیت تکرار می شود که شوهر پس از سالهای طولانی زندگی مشترک  زنش  را بدون دادن یک روبل ول می کند.  او سعی می کند ثابت کند که  روابط  زناشویی آنها  7 سال پیش به پایان رسید.

 روسیه طی 10 سال  اخیر،  شاهد رژه طلاق های جنجالی  بوده است.  رومان آبراموویچ  در صدر این فهرست قرار دارد.  همسر او پس از طلاق  300 میلیون  دلار دریافت کرد.

 در این اواخر  طلاق های  پر و سرو صدای زیادی  در بین تاجران و  کارفرمایان ثروتمند انجام شده است.  طلاق ریبولولِف  از همسرش. او تاجری از «کالین» است که از سال 2008 میلادی   در حال تقسیم دارایی  هستند. شایان ذکر است که همسر تاجر در روسیه نتوانست  پول های شوهرش را  صاحب شود.  اما با رجوع به دادگاه سوئیس،  توانست بیش از  4 و نیم میلیارد  دلار را  بدست آورد.

اما وکیل  دمیتری ریبولولِف اعلام داشت که سهام هایی که برای  وارثان  تا قبل از آغاز  روند طلاق در اختیار  همسر او گذاشته شده  بود دارایی به حساب نمی آید و از اینرو نمی توان از پیروزی همسر دمیتری  در این روند صحبت کرد.

الکساندر دوبرووینسکی  در این خصوص گفت: معروف ترین طلاق — پروسه جدایی آقای  ریبولولِف در سوئیس بود  که به  پیروزی همسر سابقش انجامید.  پوتانین سر زبانهاست.  هر چیزی در باره پول در روزنامه و  مجلات نوشته شود، ماجراهای  جنجالی به حساب می آیند —  ماجرای  مورداشوف و سلوتسکِر.

 در صحنه جهانی  جالب ترین  طلاق ها  هالیوودی هستند. در اینجا مهم دانستن آن است که  هر یک زوجین پس از طلاق بسراغ چه کسی رفته است.  همین اتفاق در مورد جونی دِپ  و وِنِسا پارادی ، اشتون کاچر  و  دمی مور افتاد.  اما کترین  زِتا جونز  و مایکل  دوگلاس  کارشان به طلاق نکشید. احتمالا  پیوند ازدواج آنها زیاده از حد با  قراردادهای  زناشویی  گره خورده است:  کترین در ازای  هر سال ازدواج  می تواند 2 میلیون و 800 هزاردلار  بگیرد. ازدواج آنها  از سال 2000 میلادی ادامه دارد.  طلاق برای  دوگلاس  5 میلیون دلار  خرج برخواهد داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала