گزارش و تحلیل

بیل گیتس از انرژی جایگزین حمایت می کند

© AP Photo / Jacques Brinonبیل گیتس
بیل گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از ثروتمندترین مردم دنیا و پایه گذار و صاحب شرکت میکروسافت به نام بیل گیتس قصد دارد مبلغ 2 میلیارد دلار در بحث نوآوری و جایگزین انرژی سرمایه گذاری کند.

وی که دارایی اش به 80 میلیارد دلار می رسد در حدود 1 میلیارد دلار در شرکت هایی سرمایه گذاری می کند که سیستم های نوین و محافظ زیست را توسعه می دهند.

وی در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز می گوید که باید برای حل مشکلات زیست محیطی و تغییر آب و هوا چاره ای اندیشید. او معتقد است که نقشش در حمایت از پاکیزگی زیست محیطی و انواع انرژی پاک می باشد که آلودگی را به فضای اتمسفر نمی فرستند. بیل گیتس گفت که از طریق صندوق های موجود در حدود 1 میلیارد دلار در 15 شرکت سرمایه گذاری کرده که کارشان انرژی جایگزین است. به گفته وی این شانس وجود دارد که در 5 سال آینده این مبلغ را دوبرابر کند.

امروز در امریکا حدود 143 هزار نفر روی انرژی خورشیدی کار می کنند و این بازار کار در کشور به سرعت در حال رشد است. فعلا تولید به یک 1% محدود می شود اما به نظر می رسد که این رقم به طور جدی افزایش پیدا کند. نمودارهای سازمان ها و شرکت های بزرگ بر این مساله تاکید دارند.

بیل گیتس معتقد است که دولت های برخی کشورها کارهای مفید زیادی برای توسعه انرژی خورشیدی می کنند، اما در برخی جهات کار کافی نیست. انرژی خورشیدی در قسمت هایی خوب کار می کند که نور خورشید به اندازه کافی است و آب و هوا گرم است. بیل گیتس می گوید: اما این شرایط در همه جا نیست. ما تا امروز از سیستم مناسب انتقال و توزیع این انرژی برخوردار نبوده ایم. باطری هایی که با قیمت پایین کارآیی بالا داشته باشند و از نور خورشید و باد شارژی بشوند و طولانی مدت کار کنند در اختیار نیست زیرا خورشید و باد نیست. این میلیاردر امریکایی می گوید که کار روی فوتوسنتز مصنوعی هم جریان دارد  و از این طریق می توان از آب سوختی مثل هیدروژن تهیه کرد که در طبیعت به این شکل وجود ندارد. علاوه بر این آقای گیتس می گوید که در کنار مبارزه برای تغییر آب و هوا او در انرژی جایگزین هم سرمایه گذاری کرده که سود خوبی دارد. وی می گوید: «اواخر سال 1970 من می توانستم به سراغ شما بیایم و بگویم: اگر کسی می خواهد خوب پول درآورد، باید به خاطر داشته باشد که شرکت های نرم افزاری زیادی هستند که بعدها کسی آنها را به خاطر نمی آورد. اما اگر بتوانید این شرکت ها را مثل میکروسافت، اپل و یا گوگل پیدا کنید، آنوقت می توانید پول خوبی از آنها درآورید».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала