صاحبنظر آمریکایی: آمریکا و ایران علاقمند رسیدن به توافق هستند

© AP Photo / Ronald Zakصاحبنظر آمریکایی: آمریکا و ایران علاقمند رسیدن به توافق هستند
صاحبنظر آمریکایی: آمریکا و ایران علاقمند رسیدن به توافق هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک صاحبنظر آمریکای در گفتگو با خبرگزاری "ریا نووستی" اعلام کرد آمریکا و ایران علاقمند رسیدن به توافقی جامع هسته ای تا 10 جولای هستند.

کلسی دونپورت، مدیر بخش عدم اشاعه انجمن کنترل تسلیحات آمریکا که مذاکرات هسته ای را از نزدیک دنبال می کند، اظهار داشت: "آمریکا و ایران هر دویشان علاقمند رسیدن به توافق تا 10 جولای هستند زیرا که در غیر این صورت مهلت مورد نظر برای بررسی این توافق در مجلس کنگره آمریکا از 30 تا 60 روز تمدید خواهد شد".
روز شنبه دیدار محمد جواد ظریف و جان کری، وزیران امور خارجه ایران و آمریکا در چارچوب مرحله نهایی مذاکرات برای نگارش متن توافق جامع هسته ای، در هتلی در وین برگزار شد.

ایران و گروه "1+5" میانجیان بین المللی (روسیه، آمریکا، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان) در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای تا آخر ماه ژوئن امضا شود اما اخیرا منابع آگاه از احتمال ادامه مذاکرات در اوائل ماه جولای خبر داده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала