تخلیه گردشگران خارجی از تونس

© AFP 2023 / Fethi Belaidتخلیه گردشگران خارجی از تونس
تخلیه گردشگران خارجی از تونس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی حمله به هتلی در تونس، مقامات بعضی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و بریتانیا اقدام به تخلیه شهروندان خود از این کشور کرده اند.

روز جمعه دو فرد ناشناس در تونس در پلاژ کنار هتل Imperial واقع در منطقه استراحتی القنطاوی در حومه شهر سوسه به تیراندازی پرداختند که این حمله منجر به کشته شدن 40 نفر شد. اکثریت کشته شدگان گردشگران خارجی هستند. به گزارش رسانه های جهانی به نقل از وزارت کشور تونس، یک فرد از مهاجمان کشته و فرد دیگری فرار کرده است. گروه داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته است.

مقامات فرانسه در رابطه با این حادثه از ارائه دهندگان خدمات سفر و گردشگری کشور خود خواسته اند تا تدابیری لازم را برای تخلیه شهروندان فرانسوی از این کشورانجام دهند. لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با نمایندگان این شرکت ها گفت "ما از آنها خواهش کرده ایم به همه شهروندان فرانسوی که مایل به ترک فوری تونس باشند، کمک کنند".
شرکت های بریتانیایی نیز بیش از 10 هواپیما را برای تخلیه گردشگران به تونس اعزام کرده اند. طبق بعضی اطلاعات تعداد گردشگران بریتانیایی در تونس حدود 20 هزار نفر تخمین زده می شود.

تا بحال صدها نفر از گردشگران خارجی از تونس تخلیه شده اند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала