گزارش و تحلیل

همکاری های نظامی تهران و دمشق رو به افزایش است

© Sputnik / Andrey Steninهمکاری های نظامی تهران و دمشق رو به افزایش است
همکاری های نظامی تهران و دمشق رو به افزایش است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش خبرگزاری تسنیم ایران 21 ژوئن ژنرال محمد ابراهیم الشعار وزیر کشور سوریه وارد تهران شد و روز دوشنبه با عبد الرضا رحمان فضلی همتای ایرانی خود دیدار کرد.

طرفین یک سلسله مسایل منطقه ای و مربوط به توسعه و تعمیق مناسبات دو جانبه در زمینه حوادث جاری در سوریه بویژه مربوط به مبارزه با گروه های تروریستی را بررسی کردند.

وزیران در پایان دیدار یادداشت تفاهم متقابل در همکاری در رشته امنیت را به امضا رساندند.

خبرنگار رادیو "اسپوتنیک" از عماد آبشناس سر دبیر روزنامه "ایران پرس" که دایما با این رادیو صحبت می کند پرسید چشم انداز اجرای سریع این توافق چگونه است؟ عماد آبشناس چنین جواب داد:

اعلام طرح سه کشور مبنی بر بر پایی دیدار نمایندگان ایران، عراق و سوریه جهت بررسی استراتژی مشترک مقابله با خطر تروریستی از خارج از نکات کلیدی دیدار وزیران ایران و سوریه در تهران بود. به گفته وزیر ایرانی "این سه کشور (ایران، سوریه و عراق) در مبارزه با رژیم اسراییل و تروریسم بین المللی و زورگویی و افراطگرایی فعالانه عمل کرده و به تحکیم همکاری های همه جانبه احتیاج دارند. در یک زمان رحمان فضلی ابراز امیدواری کرد که دیدار سه جانبه می تواند الگویی شود برای برگزاری دیدار وزیران کشور های اسلامی که "فصل جدیدی" در مناسبات این کشور ها گشوده و "به رشد وحدت دنیای اسلامی مساعدت خواهد نمود".
اعماد آبشناس به پرسش "اسپوتنیک فارسی" در این باره که اقدام برنامه ریزی شده تا چه اندازه می تواند در موقعیت بحرانی در منطقه تاثیر بگذارد چنین گفت:

این بود مصاحبه خانم مارینا الشعلان خبرنگار رادیو "اسپوتنیک فارسی" با عماد آبشناس سردبیر روزنامه "ایران پرس" چاپ ایران.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала