گزارش و تحلیل

کارشناس ایرانی : آمریکا موفق نمی شود ، صنعت هسته ای ایران را نابود کند

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderخامنه ای
خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز سه شنبه رهبر معظم ایران آیت الله علی خامنه ای ، سران قوا ، برخی از مدیران ارشد سازمان های نظامی و دولتی را به حضور پذیرفت.

وی در این دیدار بیانیه ی مهمی را ارائه داد: " آمریکا به نابودی صنعت اتمی ایران علاقه مند است. " وی همچنین بیان داشت که مدت زمان اجرای توافق هسته ای نباید از 10 تا 12 سال باشد و باید کمتر گردد. رهبر معظم ایران همچنین تاکید نمود که مذاکره کنندگان ایرانی " به دفاع از ارزش های کشور و دستاوردهای هسته ای آن علاقه مندند. "

تلاش های آمریکا برای نابودی صنعت اتمی ایران چطور آشکار شده است؟ سخن رهبر معظم ایران در دور سرنوشت ساز مذاکرات هسته ای که برای سی ام ژوئن سال 2015 در نظر گرفته شده است برای دستیابی به توافق همه جانبه در مشکل هسته ای ایران به ویژه از طرف هیات آمریکایی چه تاثیری خواهد داشت ؟

نظر مقاله نویس ایرانی کانال انگلیسی زبان پرس تی وی و کارشناس مسائل هسته ای حسن بهشتی پور را در این زمینه جویا شده ایم.

به گفته ی کارشناس ایرانی ، مهم است که ایران به عنوان عضو تام الاختیار سازمان منع گسترش تسلیحات هسته ای ، حق دارد که نظارت حقوق بین المللی را با هدف حفظ امنیت خود تقاضا نماید. بنابراین ترتیب لغو تحریم های اجرا شده علیه ایران باید همزمان و به طور موازی با اجرای طرح اقدام مشترک عملی شوند. حسن بهشتی پور می گوید:

نتیجه ی دور پیش روی مذاکرات که برای سی ام ژوئن سال 2015 در نظر گرفته شده است چطور خواهد بود و آیا ایالات متحده نسبت به سخنان رهبر معظم ایران صبر و تحمل نشان خواهد داد ، همه چیز به زودی مشخص می گردد. فعلا منتظر نتایج دیدار " گروه 5+1" واسطه های بین المللی با هیات ایرانی خواهیم بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала