آغاز پیشروی گسترده داعشی ها در چند شهر سوریه

© REUTERS / Stringerآغاز پیشروی گسترده داعشی ها در چند شهر سوریه
آغاز پیشروی گسترده داعشی ها در چند شهر سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان عضو گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" (داعش) دیشب پیشروی همزمان خود در چند شهر سوریه از جمله حسکه و کوبانی را آغاز کردند.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی"اسکای نیوز عرب"، 15 نفر در شهر کوبانی قربانی درگیری ها و انفجارات شده و 70 نفر مجروح گردیدند. تروریست ها از چند خودروی بمب گذاری شده برای حمله به این شهر استفاده کردند که شش ماه تحت تصرف آنها بود و سپس شبه نظامیان کرد آنرا در اوایل ژانویه آزاد ساختند. به گزارش خبرگزاری دولتی "سانا" سوریه، داعشی ها از جانب ترکیه وارد کوبانی شدند اما مقامات آنکارا این خبر را تکذیب کردند.
داعشی ها دیشب همچنین تلاش برای تصرف شهر حسکه ، مرکز استان حسکه سوریه را از سر گرفتند که اکنون بخش اعظم آن تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه و نیروهای مردمی کردها قرار دارد. جنگ در جنوب این شهر ادامه دارد.
داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала