سازمان ملل: عقب نشینی همه گروه های مسلح لازمه آتش بس جدید در یمن است

© Sputnik / Stringerسازمان ملل: عقب نشینی همه گروه های مسلح لازمه آتش بس جدید در یمن است
سازمان ملل: عقب نشینی همه گروه های مسلح لازمه آتش بس جدید در یمن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن اعلام کرد سازمان ملل متحد برای برقرار آتش بس جدید بشردوستانه در این کشور تلاش می کند که لازمه آن عقب نشینی همه گروه های مسلح از شهر های بزرگ و تامین نظارت بین المللی است.

شیخ احمد روز چهارشنبه در جلسه غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارشی در باره اولین دور رایزنی های غیر مستقیم یمنی-یمنی ارائه کرد. این رایزنی ها در روزهای 15 تا 19 ماه ژوئن در ژنو با میانجیگری سازمان ملل متحد برگزار شد.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد گفت: "طرح پیشنهادی ما برای برقراری آتش بس در یمن مرتبط با عقب نشینی همه گروه های مسلح به خارج از شهر های بزرگ این کشور است".

یادآور می شود ائتلاف کشور های عربی به رهبری عربستان سعودی از ماه مارس امسال عملیات نظامی را علیه نیروهای حوثی در یمن و در حمایت از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور سرنگون شده و فراری این کشور اجرا می کند. هدف این عملیات وادار کردن حوثی ها به بازگرداندن هادی به قدرت است.
مسکو از پیشنهاد سازمان ملل متحد درباره برگزاری رایزنی های مربوط به بحران یمن در ژنو حمایت کرده و اعلام کرد وظیفه درجه اول رایزنی ها "تدوین تدابیر درنگ ناپذیر در راستای برقراری آتش بس های بشردوستانه درازمدت در مرحله اول و سپس قطع هرچه زودتر درگیری های خونین در این کشور است".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала