طرح اتحادیه اروپا برای مقابله با تبلیغات رسانه ای روسیه

© Sputnikمارگاریته سیمونیان
مارگاریته سیمونیان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا طرح مقابله با تبلیغات رسانه ای روسیه را تهیه کرده است که از جمله تدابیری علیه شبکه تلویزیونی "روسیه امروز" و خبرگزاری "اسپوتنیک" در نظر می گیرد.

این مطلب را نشریه EUobserver گزارش داده است.
به نوشته این نشریه، گروه اتحادیه اروپا که برای مقابله با رسانه های روسیه ایجاد می شود،East StartComTeam نامگذاری شده و در ماه سپتامبر سال 2015 آغاز به کار می کند.
کمیسیون اروپا قصد دارد به منظور جلوگیری از افزایش نفوذ شبکه تلویزیونی "روسیه امروز" و خبرگزاری "اسپوتنیک" در کشورهای اروپایی، همکاری خود با نهادهای نظارتی ملی را توسعه دهد و تشکیل نشست های گروه تنظیم کنندگان ارپایی نیز یکی از اقدامات مورد نظر در این راستا خواهد بود. بعلاوه، کارشناسان اتحادیه اروپا قصد دارند مطالبی در باره روند اصلاحات سیاسی و اقتصادی این اتحادیه را به زبان روسی منتشر کنند تا شهروندان به تاثیر مثبت این اصلاحات بر زندگی شان پی ببرند.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر شبکه تلویزیونی "روسیه امروز" در رابطه با این تصمیمگیری اظهار داشت: "اتحادیه اروپا به هر نحوه و با رفتارهای گوناگونی تلاش می کند صدای شبکه تلویزیونی ما را خاموش کند و این در حالی که در اروپا صدها روزنامه و شبکه رادیویی و تلویزیونی وجود دارند که همه این رسانه ها تنها یک دیدگاه را در مورد رویدادهای مهم خبری به خوانندگان و شنوندگان خود عرضه می کنند".
وی افزود: "حالا وقت آن فرا رسیده است تا اتحادیه اروپا درک کند مردم از اخبار و اطلاعات یک سونگرانه ای که در اختیار آنها قرار می گیرد، خسته شده اند و در مورد صحت این اطلاعات تردید دارند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала