ادامه تظاهرات اعتراضی علیه گرانی برق در ایروان

© News Armenia /  مراجعه به بانک تصاویر ادامه تظاهرات اعتراضی علیه گرانی برق در ایروان
ادامه تظاهرات اعتراضی علیه گرانی برق در ایروان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروه کثیری از مردم ارمنستان امروز پس از متفرق کردن تظاهرات در صبح سه شنبه، دوباره در مرکز شهر ایروان پایتخت این کشور تجمع کرد.

تظاهرات از جمله در خیابان باقرامیان واقع در مرکز ایروان جریان دارد. نیروهای پلیس این خیابان را محاصره کرده اما اقداماتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان انجام نمی دهند.
اعتراضات خیابانی در ایروان چهارشنبه گذشته 19 ژوئن پس از اعلام افزایش قیمت برق در ارمنستان آغاز شده است. این برای سومین بار در دو سال اخیر است که قیمت برق در این کشور 15 درصد افزایش می یابد. تظاهرکنندگان ابتدا به اعتصاب نشسته دست زده و اعلام کردند که در صورت خودداری از پذرش خواست های آنها مبنی بر لغو مصوبه مربوط به افزایش قیمت برق، به سوی کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند.
گستردگی اعتراضات در ایروان به حدی رسیده که سرژ سارگسیان رییس جمهور ارمنستان اعلام کرد که آمادگی دارد با معترضان ملاقات کند اما معترضان این پیشنهاد را رد کردند. در حال حاضر آنها خواستارند تا رییس جمهور از طریق تلویزیون لغو افزایش قیمت برق را اعلام کند.
با این حال تظاهرات اعتراضی در ایروان دم به دم بیشتر جنبه سیاسی به خود می گیرد. یک روز پیش شخصیت های سیاسی و فرهنگیان مخالف دولت به تظاهرات پیوسته اند.
ایگور موروزوف، عضو کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه در باره تحولات اخیر ارمنستان گفت که این تحولات شباهت زیادی به کودتای سال گذشته در اوکراین دارد. وی هشدار داد که ممکن است سفارت آمریکا در ارمنستان که یکی از بزرگ ترین سفارت های آمریکا در خارجه است، در تحریک ناآرامی های ایروان نقش داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала