چسب های هوشمند انسولین

© East News/Media for Medical/UIGچسب های هوشمند انسولین
چسب های هوشمند انسولین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چسب « هوشمند» - یک قطعه نازک مربع شکل سیلیکون است .

مدتهاست که متخصصان   قصد دارند تزریقات دردناک انسولین را  به گذشته بسپارند تا از درد و رنج  میلیون ها  نفر  که مبتلا به دیابت هستند   بکاهند.  اختراع جدید   متخصصان  بر طبق دزاین مواد زیستی  از دانشگاه  کارولینای  شمالی  باید  این مسأله را  حل کند.

طراحان  اولین  چسب های « هوشمند»  انسولین  را  ساخته اند  که می تواند  افزایش  سطح قند در  خون را  کشف کند  و   دز انسولین  را  در زمان ضروری  وارد خون کنند.

بیماران دیابتی مجبور هستند  بطور دائم  سطح  قند خون  را با  کمک  آزمایش  منظم خون  و تزریقات کنترل کنند.  این روند نه تنها دردناک  بلکه  از دقت کافی برخوردار نیست.  تزریق  مقدار  نادرست  دارو  می تواند  موجب عوارض جدی شود — نابینایی،  قطع  دست و پا  از ناحیه مچ  و شوک  و کومای دیابتی  و حتی مرگ.

چسب « هوشمند» —  یک قطعه نازک مربع شکل سیلیکون  به اندازه یک سکه است که با  صدها سوزن ریز پوشانده شده است که ضخامت هر یک از آنها  به  اندازه مژه چشم است.  این میکرو سوزن ها مجهز به مخازن میکروسکوپی برای نگهداری انسولین  و آنزیم های  قند هستند  که خیلی سریع بار  دارویی را  در زمانی آزاد  می کنند  که  سطح قند در  خون  از مقدار لازم بیشتر شده باشد.

تحقیقات نشان  داد که « چسب های هوشمند» جدید  تا 9 ساعت به کاهش  سطح قند  در  موش های  مبتلا به دیابت  نوع اول  کمک می کنند.  البته تا قبل از  استفاده از « چسب هوشمند»  در  انسان،  آزمایشات کلینیکی بیشتری  باید انجام شوند.  متخصصان می دانند  که این برخورد  از دورنمای خوبی برخوردار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала