محیط مذاکرات ایران و "1+5" فعلا خیلی سازنده نیست

© Sputnik / Stanislav Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر محیط مذاکرات ایران و "1+5" فعلا خیلی سازنده نیست
محیط مذاکرات ایران و 1+5 فعلا خیلی سازنده نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک منبع دیپلماتیک غربی مطلع از جریان مذاکرات ایران و گروه"1+5" میانجیان بین المللی ( روسیه، آمریکا، بریتانیا، چین ، فرانسه و آلمان) اعلام کرد اطمینان صد درصد به اینکه دو طرف تا روز 30 ژوئن بتوانند به توافق جامع برسند، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری روسی"تاس"، این منبع افزود:" محیط مذاکرات فعلا خیلی سازنده نیست اما ما تمام کارهای ممکن و حتی غیرممکن را برای رسیدن به سند جامع انجام خواهیم داد".
به گفته وی "تبادل ایده ها" ادامه دارد اما "این در واقع چانه زدن بین تمام شرکت کنندگان است". منبع دیپلماتیک غربی اضافه کرد:" به این دلیل محیط واقعا آشفته است و امکان موفقیت 50 به 50 است".
ایران و گروه "1+5" در حال مذاکره برای تدوین سیستم تضمینات در راستای اثبات ماهیت کاملا صلح آمیز برنامه هسته ای ایران هستند تا در صورت دستیابی به توافقی جامع در این زمینه، تحریمات بین المللی علیه تهران لغو شود.
قرار است توافقنامه جامع هسته ای میان 1+5 و ایران تا آخر ماه ژوئن امضا شود.
ایران و گروه"1+5" روز دوم آوریل در لوزان سوئیس در خصوص تدوین توافقنامه جامع به تفاهم سیاسی دست یافته و از جمله درباره توقف کار دو سوم ظرفیت های غنی سازی اورانیوم ایران طی ده سال و کنترل بین المللی برنامه های غنی سازی طی 25 سال آینده به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала