گزارش و تحلیل

داعشیان سربازان نامرئی آمریکا و اسرائیل هستند

© AP Photo / Al-Nusra Front Twitter pageداعش
داعش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال اسماعیل قاآنی معاون فرمانده یگان ویژه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: گروه دولت اسلامی (داعش) از طرف آمریکا با هدف ایجاد از هم پاشیدگی در دنیای اسلامی و تخریب کشور های اسلامی از طرف آمریکا و اسرائیل ایجاد شده، بعلاوه اردن و عربستان عمده کشور هایی هستند که شبه نظامیان را "می پرورانند".

ردپای آمریکا و اسرائیل در تشکیل و فعالیت داعش تا چه اندازه هویدا بوده و آیا مدارکی در اثبات تماس های داعشی ها با آمریکا و اسرائیل در دست هست؟ حسن هانی زاده سر دبیر خبر گزاری "مهر نیوز" در مصاحبه با "اسپوتنیک فارسی" به این سوال ها پاسخ داده چنین گفت:

به عقیده آقای هانی زاده ایران می تواند در مبارزه با تروریسم و جنایات وحشتناک و ددمنشانه داعش نقش ثمربخشی ایفا کند. الان جمهوری اسلامی به رساندن کمک های حد المقدور نظامی، مشورتی و نوعدوستانه به همسایگان و کشور های آسیب دیده از ددمنشی های داعشی ها ادامه می دهد. این هم اهمیت دارد که روسیه در اتحاد با ایران اقدام کرده و از مساعی ایران در مقابله با خطر ناشی از تروریست های داعش حمایت می کند. هانی زاده گفت:

دکتر جهانگیر کرمی محقق ایرانی در مصاحبه با خانم مارینا الشعلان خبر نگار "اسپوتنیک فارسی" توضیحا گفت که رابطه داعشی ها با اسرائیل آشکار بوده و هدف استراتژیکشان — تضعیف و از بین بردن ارتش سوریه است که با اسرائیل مقابله می کند. دکتر جهانگیر کرمی سپس چنین اظهار داشت:

این بود بیانات تفسیرگران ایرانی کارشناس در امور خاور میانه در باره روابط داعشیان با ایالات متحده و اسرائیل.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала