یوروپل بخش مبارزه با تبلیغات داعش در شبکه های اجتماعی را دایر می کند

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر یوروپل بخش مبارزه با تبلیغات داعش در شبکه های اجتماعی را دایر می کند
یوروپل بخش مبارزه با تبلیغات داعش در شبکه های اجتماعی را دایر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل) روز اول ژوئیه بخش جدید خود را رسما افتتاح می کند که به کشف حساب های کاربری مورد استفاده اعضای گروه تروریستی داعش در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و استخدام افراد و مسدود کردن آنها اشتغال خواهد داشت.

سورن پدرسن، سخنگوی یوروپل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی iTV ضمن اعلام این مطلب گفت:" همانطوری که همه ما می دانیم داعش در استفاده از شبکه های اجتماعی هم برای استخدام افراد و هم برای گسترش تبلیغات خود پیشرفت زیادی داشته است".
به گزارش شبکه تلویزیونی iTV، متخصصان بخش جدید یوروپل که در لاهه مستقر خواهد بود چند ساعت پس از کشف حساب کاربری مظنون از جمله در توییتر، فیس بوک و اسکایپ خواهند توانست آنرا مسدود کنند.
طبق اطلاعات پلیس اتحادیه اروپا، در حال حاضر 40 تا 50 هزار حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با داعش مرتبط هستند.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشورهای اروپایی نیز عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور مکرر "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر ساخته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала