ثروتمندان جهان

© AP Photo / Nati Harnikبیل گیتس
بیل گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درآمد بیل گیتس 6659 دلار در دقیقه است.

هر سال  در سراسر جهان  فهرست  میلیاردر ها  مورد مطالعه قرار می گیرد و خیلی ها سعی می کنند راه آنها را تکرار کنند.  اما تجربه نشان می دهد  که  تکرار تجربه آنها  ممکن نیست.  هر میلیاردر جدید  بشکل خاص خود ثروتمند می شود.

بیل  گیتس،  کارلوس  اسلیم اِل.، وارن بافِت ، آمانسیو اورتگا — اسامی ثروتمندانی  است  که سالهاست در ردیف های اول  فهرست ثروتمندان جهان قرار دارند. تحلیلگران  گزینه خود را  در اینباره ارائه می دهند  که چرا بعضی از آنها  باهم جا عوض می کنند و خوانندگان مجلات  مربوطه را با  سرعت بیشتری خریداری می کنند.

رومان  تکاچوک تحلیلگر  شرکت سرمایه گذاری  « پراگماتیک» در این باره گفت: هر سال،  اوایل ماه مارس، مجله تجاری « فوربِس»  فهرست  ثروتمندترین افراد جهان- میلیاردرها را منتشر می کند. در جمعبندی سال 2014 میلادی ، 1826  میلیاردر در جهان  وجود دارند  که بیل گیتس،  وارن  بافِت  و  سرگی  «بین» از روسیه  در این فهرست قرار دارند. البته بیشتر شهروندان آمریکا  ردیف های اول را به خود اختصاص داده اند. بسیاری از آنها افراد مشهور  و صاحب شرکتهای بزرگ جهان هستند.

هر یک از آنها از داستان موفقیت خاص خود برخوردار است  که بمرور زمان  مثل قصه  توضیحات  دیگری به آن اضافه می شود.  اما  توجه زیادی به بیل گیتس مبذول می شود که در ردیف اول این فهرست قرار دارد:  او در سن 13 سالگی اولین برنامه  خود را نوشت. دانشگاه هاروارد را در سال سوم ترک کرد.  خبرنگاران یکبار حساب کردند که او  6659  دلار در دقیقه درآمد دارد. دیگر اینکه مگسی  به افتخار او « گیتس» نامیده شده است.  بیل گیتس به کارهای خیریه می پردازد. کارلوس اسلیم،  یکی دیگر از  اسامی  فهرست میلیاردرها از مکزیک نیز  به کار خیریه توجه زیادی می کند.  هر چند قبلا او  دوست داشت بگوید که بابانوئل نیست، فعالیت خیریه  مسأله فقر را  رفع نمی کند اما حالا 4 میلیارد  دلار در  حساب های خیریه  آقای کارلوس قرار دارد. یکی دیگر از خصوصیات  ثروتمندترین افراد  جهان دادن هدیه است.

آنا کوکورِوا  تحلیلگر شرکت « آلپاری» در باره  وارن بافِت  گفت: او را سرمایه گذار موفقی می نامند و  به توصیه های او گوش می کنند.  او فعالیت  تجاری خود را در  دهه 1970 میلادی شروع کرد. در آن زمان شرکت نساجی را خریداری کرد که در مرز ورشکستگی قرار داشت.  او بتدریج  تولید را رونق بخشید.  او خیلی سریع  به زمره ثروتمندان جهان پیوست. او یکی از سرمایه گذاران فعال است  و  به حساب سرمایه گذاری های  صحیح درآمد خود را افزایش می دهد.

فهرست « فوربِس»  ثابت می کند  که پول هنگفت  در دهه اخیر  در جیب های کسانی جاری می شود  که یا در رشته  اطلاعاتی — ارتباطاتی فعال هستند و یا  سهام  شرکت هایی را خریداری می کنند  که در این فرایندها فعال هستند.

رومان تکاچوک  در این خصوص گفت: در این اواخر مد  فناوری  « آی. تی» رونق گرفته است و « فوربِس» این موضوع را تأیید می کند. در این فهرست  بسیاری از نمایندگان  و  صاحبان شرکت ها  که در این عرصه به موفقیت های چشمگیری دست یافتند. بافِت و  بارنر آرنو سرمایه گذاران  کلاسیک هستند. فهرست  بازتاب دهنده  دیدگاه های  کنونی  سرمایه گذاران در  این عرصه،  وضعیت  اقتصاد جهانی  و  برخورد نسبت به کشورهای مختلف است. اگر یکسال پیش  بیش از 100  تاجر روس در  این فهرست  قرار داشتند، اکنون  تعداد آنها کمتر از 90 نفر است. سهام  تاجران روس ارزان شد و یکسری از  نماینگان عرصه تجاری روسیه در  این فهرست جا نگرفته اند.

با وجود این که  تقریبا تمام  میلیاردرهای فهرست رتبه بندی « فوربِس»  بطور منظم در باره فعالیت خود صحبت می کنند  و  کتاب منتشر می کنند، اما هیچ کس نتوانسته  از تجربه آنها استفاده کند.  افراد دیگر راه خاص  خود برای دستیابی به  قله  مالی را  پیدا می کنند.  اگر بسراغ جمله قصار   کلاسیک روسی  برویم، همه فقرا شبیه یکدیگرند و  همه ثروتمندان  به نوع خاص خود ثروتمند    هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала