مرتفع ترین مرکز تجاری جهان

© Flickr / krlblackبرج خلیفه در دوبی
برج خلیفه در دوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتفاع «برج خلیفه» تقریبا 830 متر است.

به گزارش  سایت اینترنتی  « امارات  7/24»  طراح  برج خلیفه ،  مرتفع ترین  ساختمان جهان  در حال طراحی برج —2020  است که رکورد ارتفاع  را در بین  مراکز تجاری  جهان خواهد شکست. ادریان اسمیت، معمار  آمریکایی  که از تجربه طراحی  چنین ساختمان هایی  برخوردار است (او در  طراحی آسمانخراش «  جین مائو»در چین به ارتفاع  420 متر  شرکت داشت) همراه  شریک خود،  گوردون  هیل  کنکور  طراحی  این ساختمان را برنده شد. اسمیت و هیل  برج « Kingdom Tower» را  طراحی کردند که در عربستان سعودی  ساخته می شود و  یکی از مرتفع ترین  ساختمان  های جهان خواهد شد (ساخت آن در سال 2019 میلادی به پایان خواهد رسید).

آسمانخراش در دوبی  به افتخار  نمایشگاه  بین المللی « اکسپو — 2020»  ساخته خواهد شد  مساحت پروژه  یک میلیون و 300 هزار  متر مربع همراه  محوطه همجوار آن خواهد  بود.  فعلا ارتفاع ساختمان جید اعلام نمی شود.

 ساخت برج در سال 2015 میلادی  آغاز می شود و در سال 2020 میلادی به پایان می رسد.  بلندترین ساختمان جهان « برج خلیفه»  در  دوبی  قرار دارد. ارتفاع آن تقریبا 830 متر است.   محل تماشای  آن در  ارتفاع  452 متری  قرار دارد که بهر حال  35 متر از  مرتفع ترین  محل تماشای  جهان کوتاه تر است که در « گوآنجو» چین واقع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала