اسراییل: ایران و حزب الله متهم به دسیسه تروریستی در قبرس هستند

© Sputnik / Alexey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اسراییل: ایران و حزب الله متهم به دسیسه تروریستی در قبرس هستند
اسراییل: ایران و حزب الله متهم به دسیسه تروریستی در قبرس هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در سخنان خود، ایران و جنبش حزب الله را به دست داشتن در توطئه تروریستی در قبرس متهم می کند. در این کشور اخیرا یک پارتی بزرگ مواد شیمیایی که در ساخت مواد منفجره به کار می روند، کشف شده است.

مقامات این جزیره ماه گذشته در زیرزمین ساختمانی در شهر لارناکا دو تُن نیترات آمونیوم کشف کردند و یک جوان بیست و شش ساله اهل لبنان که شهروند کانادا به شمار می رود را در جریان تحقیقات بازداشت کردند.
نتانیاهو ضمن میزبانی از نیکوس آناستاسیادیس رییس جمهور قبرس اظهار کرد: «بخش اعظم فعالیت های تروریستی در منطقه ما و بیرون از این منطقه توسط ایران و حزب دست ساخته آن «حزب الله» صورت می گرد. شما در قبرس سه مرتبه با دسیسه های تروریستی روبرو شده اید و اخیرا نیز مقدار زیادی نیترات آمونیوم که ماده ای منفجره و بسیار خطرناک می باشد را کشف کرده اید».
نخست وزیر اسراییل تایید می کند که «شبکه جهانی تروریستی» که توسط ایران و «حزب الله» ایجاد شده، بیش از 30 کشور را در پنج قاره در بر می گیرد.
آژانس خبری رویترز از قول ایوآن کاسولیدیس وزیر خارجه قبرس گفت که طبق احتمالات مقامات جزیره، جنبش حزب الله قصد داشته از این مواد منفجره ساخته شده از نیترات آمونیوم، علیه اسراییلی ها و یهودیان استفاده کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала