نیروهای کرد یک شهر استراتژیک سوریه در مرز ترکیه را از داعش پس گرفتند

© Sputnik / Andrey Steninنیروهای کرد یک شهر استراتژیک سوریه در مرز ترکیه را از داعش پس گرفتند
نیروهای کرد یک شهر استراتژیک سوریه در مرز ترکیه را از داعش پس گرفتند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای مدافع خلق کردهای سوریه (YPG) اعلام کردند شهر مهم و استراتژیک تل ابیاد سوریه واقع در مرز این کشور با ترکیه را از گروه تروریستی داعش پس گرفته اند. این مطلب را خبرگزاری"رویترز" گزارش داده است.

پیشتر دیده بان حقوق بش سوریه نیز اعلام کرده بود کردها شهر تل ابیاد را تقریبا بطور کامل تصرف کرده اند.طبق اطلاعات اولیه کرده ها همچنین توانسته اند جاده استراتژیک بین شهرهای تل ابیاد و رقه را ببندند.
به گزارش شبکه تلویزیونی"المداین"، علاوه بر این نیروهای مدافع خلق کردها ترمینال مرزی واقع در خاک سوریه را تصرف کرده و داعشی های را مجبور به فرار کرده اند. در حال حاضر اعضای این کروه تروریستی خود را تسلیم مقامات ترکیه می کنند.
گروه تروریستی موسوم به " دولت اسلامی" یا داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش که تعداد افراد آن به گزارش سازمان سیا حدود 30 هزار نفر است، بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала