اسراییل گزارش جنگ در غزه را نوشت

© AP Photo / Gali Tibbonاسراییل گزارش جنگ در غزه را نوشت
اسراییل گزارش جنگ در غزه را نوشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات اسراییل از گزارش سازمان ملل در خصوص درگیری های مسلحانه سال گذشته در نوار غزه به شدت انتقاد کرده و گزارشی چند صفحه ای از شرح حوادث را با به عهده گرفتن مسولیت کشتار جمعی در میان مردم غیرنظامی و شبه نظامیان فلسطینی تهیه کردند.

دراسراییل این نگرانی وجود دارد که به خاطر کار کارشناسان شورای سازمان ملل در امور حقوق بشر، فلسطینی ها بتوانند از دول یهود شکایت کنند و درخواست خود را به دادگاه لاهه بدهند.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ضمن دریافت گزارشی که توسط وزارت دادگستری، وزارت کشور و دادستانی نظامی و شورای امنیت ملی اسراییل تهیه شده اظهار کرد: «گزارش حاضر ثابت می کند که اقدامات ارتش اسراییل و دیگر نیروها در جریان عملیات طبق موازین بین الملل بوده و به دلیل ضرورت دفاع از شهروندان کشور در مقابل تروریست های جانی که مرتکبت دو جنایت نظامی شده اند، صورت گرفته است».


طولانی ترین و خونبارترین دور درگیری ها میان شبه نظامیان نوار غزه در عرض پنجاه روز در سال گذشته جان 2 هزار و 125 تن از مردم اسراییل و 73 تن از اسراییل را گرفت. در زمان درگیری ها، شبه نظامیان بیش از چهار هزار راکت به سوی اسراییل روانه کردند و اسراییلی ها بیش از شش هزار موشک به سوی فلسطین روانه کردند و نیروهای زمینی خود را به مناطق مرکزی اعزام نمودند.


در گزارش تهیه شده گفته می شود که شبه نظامیان نه تنها قصد حمله به مناطق شهری در اسراییل را داشتند که حتی نقاط استراتژیک را نیز مورد حمله قرار داده و از مناطق پرجمعیت در غزه شروع به حمله کردند. آنها از مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان ها و خانه و دفاتر سازمان ملل به عنوان پایگاه برای حمله استفاده کردند.
طبق برآوردهای اسراییل، 44 درصد کشته شدگان از سوی اسراییل، شبه نظامیان هستند که 20 درصد مردان سنین 16 تا 50 سال بوده اند اما هنوز گروه بندی نظامی آنها را مشخص نکرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала