برنامه های امریکا و استقرار سلاح های سنگین در لهستان تایید شد

© Sputnik / Игорь Зарембо /  مراجعه به بانک تصاویر برنامه های امریکا و استقرار سلاح های سنگین در لهستان تایید شد
برنامه های امریکا و استقرار سلاح های سنگین در لهستان تایید شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات لهستان تایید کردند که ورشو در حال مذاکره با واشنگتن بر سر استقرار سلاح های سنگین در قلمروی این کشور می باشد. کشورهای استونی و لتونی نیز از برنامه های ایالات متحده امریکا استقبال کردند.

ورشو اکنون در حال مذاکره با امریکا بر سر محل استقرار انبار تجهیزات نظامی می باشد. به گفته توماش سیمونیاک نخست وزیر و وزیر دفاع ملی لهستان، تصمیم در این رابطه به زودی اتخاذ خواهد شد.
سیمونیاک ضمن تفسیر اخبار روزنامه نیویورک تایمز در خصوص احتمال استقرار تجهیزات نظامی امریکا در کشورهای اروپای شرقی گفت: «ما در حال مذاکره با طرف امریکایی هستیم. روز 12 مه زمانی که من برای دیدار با اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا در واشنگتن حضور پیدا کردم، در این خصوص گفتگو کردیم».
به گفته این دیپلمات لهستانیف استقرار سلاح های امریکایی «گامی است برای افزایش حضور امریکا در لهستان و منطقه». وی همچنین اظهار کرد که ورشو «مدتهاست برای افزایش حضور نظامی امریکا در لهستان و در تمام منطقه شرق تحت نفوذ ناتو تلاش می کند».
سیمونیاک گفت که در زمان مذاکرات ماه مه، به او اطلاع دادند که این تصمیم به زودی اتخاذ خواهد شد.
آندرس سانگ دبیر مطبوعات وزارت دفاع نیز گفت که استونی، لتونی و لیتوانی به ناتو پیشنهاد کرده اند که حضور نظامی خود را در بالتیک افزایش دهد. به گفته ویف در تالین خواهان حضور دایم نظامی در سه کشور و یا استقرار گروهان تاکتیکی در تمام بالتیک هستند. استونی نیز گفته که قصد دارد مقدمات حضور نیروهای ناتو را فراهم سازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала