شروع رایزنی ها در ژنو برای حل بحران یمن

© Sputnik / Iliya Pitalevشروع رایزنی ها در ژنو برای حل بحران یمن
شروع رایزنی ها در ژنو برای حل بحران یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش منابع خبری، رایزنی ها برای حل بحران یمن روز دوشنبه در دفتر سازمان ملل در ژنو آغاز شد. مذاکرات را بان کی مون دبیر کل سازمان ملل آغاز کرد.

برای شرکت در این دیدار در ژنو، نمایندگان چند حزب سیاسی یمن در دو گروه بزرگ حضور یافتند: طرفداران رییس جمهور عبدالرب منصور هادی که هم اکنون در عربستان سعودی پناه گرفته اند و مخالفان اصلی رییس جمهور سابق که اعضای جنبش شیعیان «انصار الله» هستند و تحت عنوان هوسیتی ها و متحدینشان شناخته می شوند.

فعلا مناسبات میان شرکت کنندگان در مذاکرات ژنو با مشکلاتی همراه است و حتی حاضر به گفتگوی رودر رو نبوده، از طریق واسطه با یکدیگر گفتگو می کننند. اسماعیل شیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در این مذاکرات حکم میانجی را دارد. ریا نووستی به نقل از منابع سازمان ملل می گوید: «بهتر بود که دو اتاق تعیین می شد و نماینده ویژه بین دو اتاق رفت و امد می کرد».
نماینده ویژه سازمان ملل در زنو نیز اظهار کرد که مذاکرات به صورت غیرمستقیم صورت می گیرد اما جای امیدواری وجود دارد که شرایط بهتر شود. وی همچنین گفت: «ایده اصلی، جمع کردن آنها در یک جا بود».

این نماینده هیچ پیش بینی در خصوص زمان مذاکرات نداتش. به گفته وی، شاید برنامه در همان زمان تعیین شده (سه روز) به پایان برسد و یا اینکه در زمان کمتری همه چیز را خاتمه دهند. همه چیز بسته به این است که رایزنی ها در روز اول به چه صورت پیش برود. نماینده سازمان می گوید: «امیدواریم که روز دوشنبه پیشرفت هایی حاصل شود و کار ادامه پیدا کند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала