گزارش و تحلیل

نشست جوانان در شانگهای

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiلاوروف: کشورهای SCOدر حال طراحی اقداماتی برای توسعه این سازمان هستند
لاوروف: کشورهای SCOدر حال طراحی اقداماتی برای توسعه این سازمان هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اجرای ایده شانگهای و توسعه مناسبات فرهنگی و آموزشی بین کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در سطح جوانان، بسیار شایسته است.

در نشست اوفا، قرار است ایده هایی از طرف این سازمان های جوانان مطرح شود.

سازمان جوانان شانگهای وظایف مختلفی در پیش رو دارند. شرکت کنندگان این سازمان باید همکاری ها میان رهبران جوان را بیشتر کنند. این همکاری ها منجر به تدوین پیشنهاداتی برای رهبران ارگان های شانگهای در مسایل مختلف می شود. این مساله قاعدتا باید انعکاس دهنده خواسته ها و منافع نسل جوان باشد. نیکلای میرونوف مدیر کل انستیتوی طرح های اولویت دار منطقه در این رابطه می گوید: «سازمان جوانان شانگهای یک برنامه مهم تکمیلی برای سازمان اصلی شانگهای است. این فضا، می تواند متخصصینی را گرد آورد که به صورت تخصصی روی موضوعات کار می کنند و کار خود را در آینده ادامه دهند. کار آنها بر مبنای ایده های اصلی شانگهای است که فرصتی برای اجرا پیدا می کنند. به عبارتی نیروی متخصص آینده ساخته می شود. به کمک سازمان جوانان می توان بسیاری از طرح های مهم اقتصادی، علمی- تکنولوژی را در چارچوب شانگهای به اجرا درآورد. تجارت و برنامه های اقتصادی و آماده ساختن کادر و بسیاری طرح های دیگر از این جمله هستند. این یک برنامه تکمیلی مهم است و نه محلی برای تمرین افرادی که بعدا قرار است کارهای مهم انجام دهند. این شروعی است که به توسعه ارتباطات متقابل در داخل سازمان کمک می کند.

این ارتباطات بر مبنای تبادلات فرهنگی، طرح های مشترک ورزشی و البته، کار جدی روی برنامه آموزشی ایجاد می شود. کنفرانس های بین المللی تشکیل می شوند و تبادلات دانشجویی توسعه پیدا می کنند. روسیه به طور فعال در کار روی تمام شاخه ها حضور پیدا می کند. پاول کراسنوروتسکی مدیر اتحادیه جوانان روسیه در این رابطه می گوید: «ما هر سال مسایل مهمی را طرح می کنیم که جوانان کشورهای ما را نگران می سازند. امسال ما می خواهیم مسایلی را به بحث بگذاریم که در اجلاس اوفا طرح می شوند. معمولا چین و نمایندگان فدراسیون جوانان سراسر چین موضع فعالی داشته و پیشنهاداتی طرح می کنند.

مرحله بعدی به گفته وی، تدوین پیشنهادات مشخص برای سطح بالاتر است. نیکلای میرونوف می گوید: «سازمان جوانان شانگهای یک فضای تخصصی است که در آن پیشنهاداتی برای سازمان اصلی شانگهای طرح می شود و متخصصین اظهار نظر می کنند. تمام اعضای سازمان جوانان شانگهای از فعالان آنها در کشورهای عضو هستند و تعداد زیادی از جوانان در روسیه و در کشورهای عضو شانگهای در آن وارد عمل می شوند.

در نشست امسال هیات روسیه قصد دارد توجه اصلی را به موضوع تجارت جوانان و سرویس هایی جلب کند که به آشنا ساختن با اقوام جدید و کشورها کمک می کند. پاول کراسنوروتسکی می گوید: «ما طرح یکی از جوانان کشورهای شاگهای را به نمایش درآوردیم. این سیستم می تواند توسعه تجارت در داخل و در سطح جهانی را ترغیب کند. ما قصد داریم از این سیستم در منطقه کشورهای شانگهای استفاده کنیم. ما سیستم مشابهی داریم. این سیستم در قلمروی روسیه و اروپا فعال است. یک مساله اصلی و کلیدی، بحث همگرایی جوانان کشورهای ما از طریق پیوستن به نقشه جوانان کشورهای شانگهای است».

سال به سال، جدا ساختن مشکلات جوانان شانگهای از مباحث سازمان اصلی شانگهای دشوارتر می شود. واضح است که دایره مسایل یکی است، اما هر سال زاویه نگاه به آن تغییر می کند. ترکیب این نقطه نظرات منجر به زایش طرح هایی می شود که تمام دول عضو در زندگی خود به اجرا در می آورند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала