گزارش و تحلیل

کی یف برای حل مشکل بدهی هایش به چه کارهایی دست می زند؟

© Sputnik / Ramil Sitdikovکی یف
کی یف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز 13 جولای در امریکا کنفرانس سرمایه گذاری های امریکا – اوکراین برگزار می شود.

نخست وزیر اوکراین آرسنی یاتسنیوک می گوید که در این کشور برنامه خصوصی سازی آغاز شده است. اگر سرمایه گذاران امریکایی تصمیم به سرمایه گذاری در شرکت های دولتی اوکراین بگیرند، آنوقت ما با شفاف ترین شرایط کار فروش شرکت ها را آغاز کرده و مایل هستیم که مالکین امریکایی را در کشور خودمان ببینیم.

نخست وزیر آرسنی یاتسنیوک و ناتالیا یارِسکو وزیر دارایی اوکراین روز سه شنبه برای دیدار کاری به واشنگتن رفتند و با چند تن از مقامات امریکایی دیدار کردند که در میان آنها تونی بلینکِن معاون وزیر خارجه و دوید لیپتون معاون وزیر دفاع و همچنین جیکوب لیو وزیر دارایی نیز حضور داشتند.

پیشتر در این اواخر به حمایت های واشنگن از تجدید وضعیت بدهی های اوکراین صحبت هایی طرح شده بود. در این میان گفته شده که تمام کشورهای ذینفع باید برای احیای اوکراین مبلغی را قربانی کنند.

امریکا تفهیم کرد که تجدید وضعیت بدهی های اوکراین برای اعتبارات طلبکاران خصوصی مطلوب نیست. روز سه شنبه دوید لیپتون معاون وزیر دفاع نیز بر همین موضع تاکید کرد. وی گفت که صندق می تواند به کار تامین هزینه های اوکراین ادامه دهد، حتی اگر اوکراین توان بازپرداخت اعتبارات خصوصی خود را نداشته باشد.

وزیر دارایی امریکا در جریان دیدار به یاتسنیوک درباره توافقنامه اجلاس جی هفت و ادامه تحریم ها علیه روسیه اشاره کرده و گفت که کی یف «هنوز تمام تعهدات خود را طبق توافقات مینسک انجام نداده است».

یاتسنیوک همچنین خاطرنشان می کند که مساله اوکراین یکی از مسایل اصلی در اجلاس جی 7 بود که در آلمان برگزار شد. وی در پایان اجلاس گفت: «زنگ خطرهای سیاسی کاملا جدی هستند، اما به غیر از آنها باید موضوعات پولی، اقتصادی و نظامی را هم جدی گرفت. هیچ کس گامی به عقب برنداشته است».

نخست وزیر همچنین بر اهمیت موضوع تسلیحات برای اوکراین اشاره کرد. وی می گوید: «سلاح نه تنها برای اوکراین که برای دفاع از مرزهای شرقی اتحادیه اروپا لازم است. ما امروز از اروپا نیز حفاظت می کنیم». 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала