گزارش و تحلیل

فقدان اعتماد متقابل

© Fotolia / Apopsهکر
هکر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت کاسپرسکی در گزارش خود به نوعی ارتباط اسرائیل با ویروس جدید اشاره می کند.

متخصصان  مرکز ضد ویروس  روسی — آزمایشگاه کاسپرسکی — ویروسی را کشف کردند  که با کمک آن افرادی  به جاسوسی سایبری  در رابطه با مذاکرات  مربوط به برنامه هسته ای ایران دست زدند. این شرکت  در گزارش خود  تحت عنوان « در لابلای خطوط»  به نوعی ارتباط  اسرائیل با ویروس جدید    اشاره می کند.

  به نوشته «وال استریت ژورنال»  ویروس جدید  تحت عنوان « Duqu »  در کامپیوترهای سه هتلی یافت شد  که مذاکرات  در باره برنامه هسته ای ایران در آنجا برگزار شد.  بر طبق اطلاعات این نشریه،  کارمندان آمریکا  این ویروس را  به  سازمان اطلاعات اسرائیل  نسبت می دهند  که شدیدا  بر فعالیت ایران نظارت می کند.

« کاسپرسکی»  مطابق با  مقررات خود   به اسرائیل به عنوان مسئول  حمله سایبری  اشاره نکرد.  بجای آن شرکت کاسپرسکی در گزارش خود به  نوعی ارتباط  اسرائیل  با ویروس جدید  اشاره می کند.  به عنوان مثال،  گزارش « کاسپرسکی»  به زبان انگلیسی  « The Duqu Bet» نامیده می شود و «بِت»  دومین حرف الفبای  یهودی است.

الکساندر  گوستِف  کارشناس  ارشد ضد ویروس  آزمایشگاه« کاسپرسکی»  در مصاحبه با  رادیو « سپوتنیک» در این خصوص توضیح داد و گفت: ما چهار سال پیش با نرم افزار مخرب Duqu روبرو شدیم. در جریان تحقیقات  در آن زمان مشخص شد که این نرم افزار به جاسوسی در رابطه با  شرکت ها و سازمان هایی می پردازد که به شکلی  با برنامه هسته ای ایران در ارتباط هستند.  ویروس  به مراکز صدور گواهینامه حمله می کند و کدهای  مربوطه را از آنجا می دزدد و سپس  فایل های  مخرب خود را  با شماره گواهی ها  همخوان  می سازد.  اکنون حمله ویروسی به چند هتل در اروپا  را به ثبت رساندیم که در آنجا، چندی پیش  مذاکرات هسته ای ایران جریان داشت. همچنین این ویروس به یکسری شرکت های مخابراتی در اروپا، آفریقای شمالی و آسیا  حمله کرده است.  در اینجا مفهوم ژئوپلیتیکی  آشکار است».

جنجال کنونی  گواه اختلافات جدی  بین سرویس های ویژه  آمریکا و اسرائیل است. حسین شیخ الاسلام  مشاور امور بین الملل  رئیس مجلس ایران در  مصاحبه با  رادیو « سپوتنیک پرشین»  در این خصوص اظهار نظر کرد.

بهرحال جستجوی منطق در کارهای سرویس های ویژه اسرائیل دشوار است. عماد آبشناس  سردبیر  روزنامه « ایران پرس» و کارشناس  « سپوتنیک پرشین»  در این خصوص اظهار نظر کرده است.

در این میان، در وین  دور نوبتی  مذاکرات  مدیران سیاسی  اتحادیه اروپا و ایران  در باره پرونده  هسته ای  ایران  برگزار شد.  این دیدار بر طبق برنامه و بدون تأخیر  انجام شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала