کنگره آمریکا بهای تسلیحات تهاجمی برای اوکراین را در بودجه نظامی گنجاند

© Sputnik / Mikhail PalinchakПрезидент Украины Петр Порошенко встретил первый самолет ВВС США с американскими бронеавтомобилями
Президент Украины Петр Порошенко встретил первый самолет ВВС США с американскими бронеавтомобилями - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره آمریکا اصلاحیه هایی را در بودجه نظامی این کشور وارد کرد که تحویل تسلیحات تهاجمی به اوکراین را در نظر می گیرند.

روزنامه "نیویرک تایمز" ضمن اعلام این مطلب می نویسد اصلاحیه های وارده تحویل سامانه های موشکی ضد تانک، خمپاره اندازها، نارنجک اندازها و مهمات به کییف را در نظر می گیرند. طبق آنها اگر دولت امریکا 20 درصد از کمک 300 میلیون دلاری تخصیص داده شده به کییف را صرف تحویل تسلیحات تهاجمی به کییف نکند، حق ندارد بیش از نیمی از این مبلغ را خرج کند.

ماک کین خودداری از کمک تسلیحاتی به کییف را صفحه افتضاح آمیزی در تاریخ آمریکا خواند - اسپوتنیک ایران
ماک کین خودداری از کمک تسلیحاتی به کییف را صفحه افتضاح آمیزی در تاریخ آمریکا خواند

یادآور می شود آمریکا تا به حال نیز به اوکراین کمک می کرد و از جمله تجیزات و وسایل نظامی غیر کشنده به این کشور تحویل می داد و از تحویل تسلیحات تهاجمی به کییف خودداری می ورزید چون معتقد بود این کار باعث تشدید درگیری در دنباس خواهد شد.

مقامات اوکراین از ماه آوریل سال گذشته عملیات قهری در منطقه دنباس در شرق این کشور برای سرکوب ناراضیان از تغییر حکومت در کییف  به شکل کودتا را آغاز کرده اند که طبق آخرین آمار سازمان ملل باعث در جریان آن بیش از 6 هزار نفر کشته شده اند.

مردم دنباس (متشکل از استان های دونتسک و لوهانسک) نیروهای مسلح تشکیل داده و در برابر ارتش اوکراین مقاومت می کنند.

مساله حل و فصل بحران اوکراین در چارچوب های گوناگون از جمله در چارچوب گروه تماس در مینسک با میانجیگری روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیدار سران  روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان (موسوم به گروه نورماندی) مورد بحث قرار می گیرد اما این بحران با وجود حصول توافقاتی در مینسک، پایتخت بلاروس در ماه فوریه امسال هنوزرفع نشده چون دولت اوکراین از اجرای این توافقات امتناع ورزیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала