نظرسنجی: بعضی کشورهای ناتو برای اجرای اصل بنیادین این پیمان آمادگی ندارند

© Sputnik / Grigoriy Sisoevنظرسنجی: بعضی کشورهای ناتو برای اجرایی اصل بنیادین این پیمان آمادگی ندارند
نظرسنجی: بعضی کشورهای ناتو برای اجرایی اصل بنیادین این پیمان آمادگی ندارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس نتایج نظرسنجی انجام شده توسط مرکز مطالعه افکار عمومی Pew Research، اکثریت ساکنان بعضی از کشورهای عضو پیمان ناتو بر خلاف قرارداد پیمانی آماده نیستند با جلب شدن کشور خود به درگیری نظامی موافقت کنند.

به نوشته روزنامه "وال استریت جورنال"، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد ساکنان بعضی از کشورهای ناتو حتی در صورت حمله به یکی از این کشورها که بر اساس قرارداد پیمانی یکسان با حمله به تمامی پیمان شناخته می شود، آماده نیستند وارد درگیری نظامی شوند و هیچ آمادگی را برای اجرایی بند پنجم قرارداد اتلانتیک شمالی نشان نمی دهند.

این نظرسنجی در رابطه با باصطلاح "رفتار تجاوزکارانه روسیه" و فرضیه حمله روسیه به یکی از کشورهای ناتو به انجام رسیده است.

Истребители Норвегии (F-16) и Италии (Eurofighter Typhoon) на боевом дежурстве в небе Прибалтики - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
رشد پتانسیل نظامی ناتو

با این حال ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مصاحبه چندی پیش خود با روزنامه ایتالیایی "کوریره دلا سرا" تاکید کرد که نمیتوان تصور داشت روسیه به یک کدام از کشورهای ناتو حمله کند. وی گفت " چنین سناریویی تنها ممکن است ساخته زهنی یک انسان ناسالم باشد". رییس جمهور روسیه خاطر نشان کرد که همه اقدامات روسیه تنها پاسخ به تهدید ها و مخاطراتی است که از خارج برای کشور ما ایجاد می شود، و بعلاوه این پاسخ با روش های بسیار سنجیده و محدودی صورت می گیرد.

بر اساس نتایج نظرسنجی، آمریکایی ها (56%) بیش از دیگر ملت ها آماده اند در صورت وقوع درگیری جدی با روسیه گزینه نظامی را بپذیرند. اکثریت کانادایی ها، بریتانیایی ها و لهستانی ها نیز به حمایت از سناریوی نظامی رای دادند. با این وجود، اکثریت پرسش شدگان در فرانسه، ایتالیا و آلمان اعلام کرده که از سناریوی نظامی حمایت نمی کنند و در صورت حمله به یکی از کشورهای ناتو نیز در صدد تایید توسل به زور نیستند.

از جمله تعداد چنین افراد در آلمان بالغ بر 58% است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала