گردشگران زلزله ساز

© AFP 2023 / Mohd Rasfanکوه « کینابالا» پس از زلزله
کوه « کینابالا»  پس از زلزله - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گردشگران لخت غربی با رفع حاجت در کوه « کینابالا» باعث بروز زلزله شدند.

روحانیون مالزی  گردشگران لخت  غربی را  متهم به آن کردند  که  با رفع حاجت  در کوه « کینابالا»  باعث بروز زلزله شدند.  کشیش ارشد در  ایالت  « صباح» (دومین  ایالت بزرگ مالزی)  اعلام نمود  که متخلفان باید  جریمه ای   مساوی قیمت 10 گاو را پرداخت کنند.

بوبولیان تاندراما  امان  معتقد است که گردشگران  ارواح ساکن در  کوه مقدس را  به خشم آوردند. ساکنان بومی  معتقدند  که در  کوه « کینابالا»  ارواح مردگان در راه رسیدن به آسمان در آنجا  استراحت می کنند.  آنها معتقدند که ارواح  کوهها  موجودات خشمگینی هستند.  نتیجه بی احترامی  خارجیان نسبت به  ارواح  زلزله ای شد که افراد بیگناه  قربانی آن شدند.

به گزارش Independent ریاست  ایالت « صباح»  نیز گردشگران را  متهم به تغییرات  طبیعی می کند. در رابطه با 5 نفر از توریست ها پروتکلی  تنظیم شد —  دو شهروند کانادا،  دو  نفر از هلند و یک نفر از آلمان.  ملیت  دیگران فاش نمی شود. گفته شد 10 نفر از گروه گردشگران جدا شدند و تصمیم گرفتند  در کوه مقدس عکس بگیرند و دیرتر  این  عکس ها سر از  شبکه های اجتماعی درآوردند.

یک هفته پس از این  ماجرا،  در آنجا زلزله ای به قدرت 5,9 ریشتر  به وقوع پیوست.  این زلزله،  جاده ها و ساختمان ها و بیمارستان و چند مدرسه را ویران کرد و باعث مرگ 19 نفر شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала