ضمیمه ای برای تلفن و اثبات جنایات جنگی

© AP Photoگور دسته جمعی کردهای ایزدی در عراق
گور دسته جمعی کردهای ایزدی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اثبات موارد مربوط به جنایات جنگی در مناطق مورد اختلاف و درگیری های مسلحانه اکنون به کمک یک ضمیمه مخصوص برای تلفن های همراه امکان پذیر است. برنامه Eyewitness Atrocities امکان جمع آوری و انتقال تصاویر مستند و فیلم های تهیه شده از موارد نقض حقوق بشر به سازمان های مربوطه را فراهم می آورد.

به اعتقاد کارشناسان، در حال حاضر امکان اثبات واقعی بودن عکس ها و فیلم هایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، وجود ندارد. برنامه جدید می تواند محل کاربر، تاریخ و زمان عکس برداری را ثبت کرده و علاوه بر این، نزدیک ترین محل وجود شبکه وای فای را ثبت کند. تمام این امکانات واقعی بودن عکس و فیلم را اثبات کرده و به دستگیری خاطیان کمک می کنند.
عکس و فیلم تهیه شده در آرشیو اطلاعات باقی می مانند و توسط ارگان های پلیس کنترل می شوند. تنها ماموران پلیس به این آرشیو دسترسی خواهند داشت. به گفته مارک الیس مدیر اجرایی اتاق حقوق بین الملل معتقد است که این ضمیمه می تواند یک موفقیت در مساله مبارزه برای حقوق بشر و عدالت جهانی باشد. کارشناسان سازمان قصد دارند این برنامه را از جمله در سوریه، عراق و اوکراین مورد استفاده قرار دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала