گزارش و تحلیل

انتظار برای دستیابی به موفقیت: فن آوری و راه حل های نوآورانه

© Sputnik / Michael Klimentyevانتظار برای دستیابی به موفقیت: فن آوری و راه حل های نوآورانه
انتظار برای دستیابی به موفقیت: فن آوری و راه حل های نوآورانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پول و یا کیف پول- در سال های اخیر این موضوعی است که در اکثر نشست ها مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد. البته اینجا مسئله بر سر انتخاب کیف پول الکترونیکی و پول نقد است. شرکت کنندگان همایش بین المللی اقتصادی سنت پترزبورگ، بر روی این موضوع نیز بحث خواهد کرد.

همه ساله سیستم پرداخت جهانی، آماده ارائه محصولات جدید است. علاوه بر این، ترکیبی از روش های موجود محاسبه و استقلال انواع پلاتفورم ها از یکدیگر، بوجود آورنده ساز و کارهای جدید می شوند. پرداخت از طریق تلفن هوشمند، و سیستم پرداخت ملی، پیشنهادات جدیدی هستند. سرگئی خِستانوف اقتصاددان و دانشیار آکادمی اقتصاد ملی و مدیریت دولتی روسیه به این نکته اشاره دارد که نهایتا فقط با استفاده از یک ابزار می توان بسیار ساده و امن، به زندگی ادامه داد:
"در حال حاضر، این امکان بوجود آمده تا مصرف کنندگان بتوانند خرید کالا و یا خدمات را از طریق تلفن همراه پرداخت کنند. تنها پیشرفت جالب، تعریف مقدمه ای از قوانین است تا بتوان محاسبات با استفاده از فناوری NFC(ارتباط حوزه نزدیک) را عملی کرد. این، تصمیم توسط وزارت ارتباطات روسیه انخاذ شده است. بر این اساس، ما قادر خواهیم بود تا برای خریدهای کوچک (حمل و نقل، بازدید از مرکز تفریحی) بتوانیم به سادگی با قرار دادن تلفن هوشمند خود به دستگاه NFC خوان، پرداخت را انجام دهیم. با توجه به اینکه تلفن همراه ابزاری همه گیر شده است، لذا کار ما نیز بسیار راحت می شود و برای پرداخت ها نیازی به اقدامات اضافی نخواهیم بود. اما تجربه نشان می دهد که از هنگام پدیدار شدن مقررات فنی تا عملی شدن آن حداقل چند سال زمان لازم است. "

یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این همایش و در بخش "انتظار برای دستیابی به موفقیت: فن آوری و نوآوری"، مربوط به بومی سازی تولید و انتقال تکنولوژی می شود. امروز بسیاری از محافل کسب و کار خواهان تبدیل شدن به بخشی از زنجیره های بزرگ تولید بین المللی هستند، اما هر کسی قادر به انجام آن نیست. نمی توان همیشه فناوری های مدرن را به سادگی وارد مراکز تولیدِ در حال کار کرد. امروز این فناوری ها به طور فعال در حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرند، آخر تصور وجود یک خودرو بدون حسگر، اینترنت و سیستم های نرم افزاری، غیر ممکن است. رومان گوسف، سردبیر پورتال صنعتی Avia.ru معتقد است که پهپادها باز هم از چشم انداز بیشتری برخوردار اند:
"ممکن است استفاده از پهپادها متفاوت باشد. ما در حال حاضر شاهدیم که چگونه آنها برای عکاسی هوایی ، نظارت بر خطوط لوله گاز و اوضاع آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از شرکت ها پیشنهاد می کنند تا از این وسایط نقلیه هوایی، برای تحویل کالا از جمله پیتزا، استفاده شود. حوزه کاری آنها بسیار وسیع است. ما حتی تا آخر نمی توانیم حجم کامل عملیاتی این پرنده ها را تصور کنیم. بنابراین حالا که جلوگیری از پیشرفت این روند، امری اجتناب ناپذیر است، لذا باید مدیریت آن را به عهده گرفت و در نهایت کاری کرد که وجود آنها باعث درد سر نشده و نشاط و منفعت را به همراه داشته باشند."
در همین حال روشن است که فن آوری های جدید، نیاز به حفاظت دارند، به طوری که امنیت سایبری، یکی از موضوعات مهم جلسات عمومی و میز گردهای این همایش خواهد بود. آخر این مسئله هم در بخش کسب و کار و هم در سطوح دولت، امری حیاتی است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала