گزارش و تحلیل

همکاری گلوناسی

© Sputnik / Valery Melnikovسیستم ناوبری گلوناس
سیستم ناوبری گلوناس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سیستم گلوناس می توان در حل و فصل مسائل ترانسپورتی در هند استفاده کرد .

روسیه فهرست  شرکای خود در بازار  خدمات ناوبری — جهت یابی  را گسترش می دهد. روسیه به  مصر پیشنهاد  کرد بطور مشترک  از سیستم ماهواره ای  ناوبری « گلوناس»  برای  واکنش سریع نسبت به  سوانح  رانندگی استفاده شود.  این خبر در روز 5 ماه ژوئن  در همایش  بین المللی  رشد تکنولوژی  در نووسیبیرسک  اعلام شد.  سیستم واکنش سریع  در سال جاری در کنار  سیستم  چینی ناوبری  « Beidou»  آزمایش خواهد شد.  ایجاد سیستم  مشابه برای سرویس دهی  در جاده های هند مرحله بعدی  این همکاری است.

 مصر در این همکاری  می تواند  سیستم ملی  ناوبری  واکنش سریع خود  را ایجاد کند.  کشور مصر بدین ترتیب  می تواند به تنوع  بازار خدمات  ناوبری  دست بزند که فقط از « جی پی اس» آمریکایی استفاده می کند.  بسیاری از کشورهای آسیا، خاور نزدیک  و آمریکای لاتین  خواهان چنین همکاری هستند.

گلوناس برای افزایش  دقت  و کیفیت تعیین مختصات اهداف زمینی مذاکراتی با چین ، کوبا  و نیکاراگوآ و  ویتنام  در باره استقرار  مراکز  ناوبری در خاک این کشورها  به انجام می رساند.  چین  پیشرفته  ترین جهت است.  هم اکنون پارامترهای  فنی  — چند  ایستگاه  و محل استقرار آنها در روسیه و چین  بررسی می شود تا  نقاط  نظارت مشترک وسیع تر شود.

در کنفرانس 5 ماه ژوئیه  نووسیبیرسک، Su Хiaodоng رئیس شرکت « نورینکو» از چشم انداز  خوب همکاری  « Beidou» و گلوناس صحبت کرد.  وی ذینفعی کشور چین در  طراحی  پروژه های  مشترک نوین را اعلام نمود.  اجرای این پروژه ها  از جمله  با کمک گروهبندی اضافی از 13 ماهواره  که  « Beidou»  را تکمیل خواهد کرد ممکن خواهد شد.  سه ماهواره از این نوع  طی چند هفته آینده  پرتاب خواهد شد.

یکی از پروژه های  روسیه — چین  در سال جاری بکار خواهد افتاد.  الکساندر بوندارِنکو، رئیس بخش بین الملل پروژه های  غیر تجاری « گلوناس»  در کنفرانس فوق الذکر اعلام داشت  که روسیه و چین قصد دارند  به تجهیز کامیون هایی با  وسیله ناوبری گلوناس —    Beidou بپردازند  که در حال حمل و نقل بار  از طریق مرزهای  دو کشور هستند. یکسری خدمات به شرکت های حمل و نقل  پیشنهاد خواهد شد.  در وهله نخست در عرصه امنیت ، جهت یابی و  اطلاعات در  جاده ها.

یوگنی بلیانکو  معاون رئیس  شرکت  غیر انتفاعی « گلوناس»  معتقد است که پاکت سرویس ها  از تقاضای خوبی برخوردار خواهد شد.

 گیرنده  ناوبری — وسیله  الکترونی است که تولید کنندگان برای ساخت دستگاه ها از آن استفاده می کنند.  یعنی آن را می توان در بازار بصورت « چیپ» و مدول  خریداری کرد  اما کالای  مصرفی  از نوع ناوبری و یا  تلفن موبایل نیست.  بلوک «  ارا — گلوناس»  که همراه Beidou به سرویس دهی مشترک خواهد پرداخت،  در خودروهای  جدید  در کارخانه نصب می شود.  این گیرنده ها را می توان  در  بازارهای تخصصی  خریداری کرد. پروژه جدید می تواند سودآور باشد.

 بازار خودروی چین — 23-22 میلیون خودرو جدید در سال  در انواع مختلف است.  به دلیل آنکه سطح فروش خودروها در چین با شدت تمام افزایش می یابد، دولت چین توجه خاصی به امنیت در جاده ها مبذول می دارد. ما اطمینان داریم که  می توانیم در تعامل با  چین، سیستم  ناوبری —  اطلاعاتی  مشترک  امنیت در جاده ها را  ایجاد کنیم.  این امر  سطح یکسان  سرویس دهی همانا از  نقطه نظر  امنیت  هنگام عبور از  مرز روسیه — چین  و  ایجاد  گذرراه ترانسپورت چین —  قزاقستان — روسیه — اروپا را تأمین خواهد کرد.  این مهم بدون شک  راه حل  مسائل استراتژیکی  از نقطه نظر  منافع  سراسر ملی است- افزایش  کیفیت  زندگی شهروندان است.

سیستم  روسی گلوناس هنگام  حل و فصل  مسائل ترانسپورتی  در هند نیز مفید خواهد بود.  از جمله در  ایجاد سیستم کنترل  و هدایت حمل و نقل محلی، ترانسپورت تجاری در صورت ساخت آزاد راه.  در چارچوب  برنامه استراتژیکی  « ساخت هند» — که نارندرا مودی  نخست وزیر هند مبتکر آن  است، پیشنهاد می شود از  فناوری بر اساس « گلوناس» استفاده شود. منظور تولید  محلی  ترمینال های ناوبری و جهت یابی  در هند است که  سیگنال  های « گلوناس» را دریافت کند.  اگر این سیستم در هند تولید شود با قیمت هندی  در بازار  محلی از تقاضای خوبی برخوردار خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала