گزارش و تحلیل

رسانه های کانادا: آمریکا با تحریک روسیه با ریسک تکرار راه هیتلر و ناپلئون روبرو می شود

اشتراک
رسانه های کانادا می نویسند: آمریکا با لفاظی های "دروغین" و رزمایش های پی در پی در نزدیکی مرز روسیه تلاش می کند مسکو را به اختلاف نظامی بکشاند، ولی واشنگتن باید بیاد بیاورد که تلاش های پیشین تسخیر روسیه به چه می انجامید.

تفسیرگر استیون لندمن نوشت: هیتلر 22 ژوئن 1941 به عملیات "بارباروسا" علیه اتحاد شوروی دست زد و احتمالا این بزرگترین مداخله بود. ولی نقشه رهبر وقت آلمان برای تسخیر شوروی و به بردگی در آوردن  اهالی آن کشور با شکست بزرگ رو برو  شد، هم مانند نقشه های ناپلئون در 130 سال پیش. لندمن در مقاله خود در "گلوبال ریسرچ" می پرسد: "آیا واشنگتن باز هم قصد دارد مرتکب اشتباه هایشان شود؟"

وی سپس نوشت: سیاست خصمانه علیه روسیه  روز بروز بیشتر  آشکار می شود و این امر انسان را به وحشت می اندازد. رزمایش های ناتو و آمریکا در نزدیکی مرز های روسیه به طور منظم انجام می شود و این هم انسان را می ترساند. یکی از تعلیمات اخیر بنام "بالتوپس — 15" با شرکت کشور های عضو ناتو  و  فنلاند، گرجستان و سوئد برگزار شد.

این مقاله نویس ادامه داد: تعلیمات نظامی تحریک آمیز به فرماندهی آمریکا در نزدیکی مرز روسیه به معنای تدارک جنگ است. کل انتقاد فاقد مسئولیت از روسیه، غوغای معمولی مختص "دروغ بزرگ" است.

بابت این دروغ ها به خانم ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پول پرداخت می شود. هارف بدون هیچ گونه اثباتی اعلام می کند: روسیه در قبال حوادثی که در اوکراین جاری است مسئولیت مستقیم دارد. لندمن یادآوری کرده که هارف بار ها افراد نیروی مردمی دونباس را به جنایات همه روزه کی یف متهم می کرد هرچند که به عقیده این روزنامه نگار کانادایی اعمال کی یف "در حکم تجاوز بی پرده ای بود که با حمایت کامل آمریکا انجام می شد".

لندمن معتقد است که  روسیه در قاره اروپا بعنوان یک کشور پیشتاز در راه صلح اقدام می کند در حالیکه آمریکا و عمال آن در کی یف جنگ می خواهند.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه اخیر خود به اتهامات بی پایه غرب در باره "تجاوز روسیه" جواب داده گفت: " من فکر می کنم که فقط  فرد ناسالم، آن هم در خواب، می تواند تصور کند که روسیه ناگهان به ناتو حمله کند."

در ضمن هزینه های دفاعی ناتو ده برابر بیشتر از کل بودجه روسیه است. واشنگتن  بدون توجه به هشدار های روسیه به برقراری سامانه باصطلاح پدافند هوایی خود ادامه داده و امنیت بین المللی را متزلزل می کند. اوکراین هنوز هم نقطه داغ و خطرناک در کره زمین باقی می ماند.

 استیون لندمن در پایان نوشت: واشنگتن می خواهد پوتین را سرنگون کرده و رژیم روسیه را عوض کند. آمریکا می خواهد که بجای حکومت مستقل در روسیه دستنشاندگان گوش بفرمان غرب حکمروایی کنند. بدین سان مقامات آمریکا نابخردانه برای جنگ جهانی سوم ایجاد شرایط می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала