شوارتزنگر رییس جمهور امریکا می شود

© Photo / UPIشوارزتنگر رییس جمهور امریکا می شود
شوارزتنگر رییس جمهور امریکا می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازیگر سابق امریکا و فرماندار ایالت کالیفرنیا آرنولد شوارتزنگر اعلام کرد که می تواند از عهده ریاست جمهوری امریکا برآید و حتی بهتر از رییس جمهور سابق کاخ سفید باشد. با این حال، او نمی تواند در انتخابات بعدی شرکت کند، زیرا در امریکا متولد نشده است.

وی در مراسم رونمایی از فیلم جدیدش در استرالیا گفت: «اگر در امریکا متولد شده بودم، حتما در انتخابات بعدی برای احراز پست ریاست جمهوری شرکت می کردم. من می توانم بهتر از این بچه ها باشم، باور کنید».
با این حال وی نگفت که از این مساله معترض است، زیرا همه دستاوردهایش به زندگی در امریکا مربوط می شود.
شوارتزنگر 30 جولای 1947 در اتریش متولد شده است. وی در سن 21 سالگی به امریکا مهاجرت کرد و حرفه ورزشی خود را در آنجا ادامه داد. پس از پایان دوره ورزش، وارد سینما شد و سال 2003 به عنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا از حزب جمهوری خواه برگزیده شد. سال 2006 نیز او مجددا در انتخابات حضور یافت و برای دور دوم انتخاب شد.
زندگی سیاسی شوارتزنگر در سال 2011 به پایان رسید تا دوباره به دنیای سینما برگردد. او می گوید که اگر در قانون اساسی اصطلاحات لازم صورت بگیرد، کاندیدای پست ریاست جمهوری می شود. قانون اساسی کشور اجازه نمی دهد که متولدین خارج از امریکا در انتخابات حاضر شوند. با این حال، وی می گوید که منتظر این لحظه خواهد ماند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала