ایران قصد ندارد سهم خود را در بازار نفت به دیگران واگذار کند

© Fotolia / Borna_Mirایران قصد ندارد سهم خود را در بازار نفت به دیگران واگذار کند
ایران قصد ندارد سهم خود را در بازار نفت به دیگران واگذار کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران اعلام کرد ایران پس از لغو تحریم ها به بازار جهانی نفت باز می گردد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، زنگنه پس از بازگشت از نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اظهار داشت: "ایران برای افزایش تولید و بازگشت به بازار جهانی، نیازی به مجوز ندارد و سهم خود را به دیگران واگذار نمی کند".
وی با اشاره به نامه ای که از سوی ایران در اختیار وزیران نفت کشورهای عضو این سازمان قرار گرفته است، گفت: "این نامه مبنی بر اعلام آمادگی ایران برای بازگشت به بازار جهانی بلافاصله پس از لغو تحریم ها است که این موضوع حق ما است و برای این کار منتظر اجازه کسی نمی مانیم".
زنگنه با اشاره به این که در نامه ارسالی به اوپک خاطر نشان شده که این سازمان باید این مسئله را در تولید خود منظور کند، تصریح کرد: " فکر می کنم که اوپک به سرعت خود را با این مسئله تطبیق می دهد و جا برای ما باز می شود".
وی افزود: "منظورم از باز شدن جا برای ایران، تنها بحث فروش نیست، بلکه بیشتر از میان بردن تاثیر منفی روی قیمت ها است که این مسئله برای ما بسیار مهم است و تحت هیچ شرایطی نمی توانیم سهمی را که پیش از تحریم ها داشتیم، به دیگران واگذار کنیم".
زنگنه در پایان گفت: "همه شرکت های نفت و گاز بین المللی منتظر لغو تحریم ها هستند تا بتوانند روی پروژه های ایران کار کنند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала