داوود اوغلو: انفجارات دیاربکر حمله به دموکراسی ترکیه

© REUTERS / Hadi Mizban/Poolداوود اوغلو انفجارات دیاربکر را حمله به دموکراسی ترکیه خواند
داوود اوغلو انفجارات دیاربکر را حمله به دموکراسی ترکیه خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احمد داوود اوغلو نخست وزیز ترکیه با محکومیت شدید انفجارات رخ داده در شهر دیاربکر، اعلام کرد که این اقدام بی رحمانه علیه ترکیه و دموکراسی ترکیه صورت گرفته است.

روزجمعه یعنی دو روز قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در ترکیه، دو انفجار در جریان گردهمایی انتخاباتی یک جزب مخالف دولت حاکم در شهر دیاربکر رخ داد که در نتیجه آن دست کم چهار نفر کشته و حدود 350 نفر زخمی شده اند. این حادثه روز جمعه یعنی دو روز قبل از انتخابات در جریان میتینگ حزب دموکراتیک مردم، حزب هوادار کردها صورت گرفته و با واکنش شدید اقلیت کردنشین این کشور مواجه شده است.

نخست وزیر ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی KonTV اظهار داشت که صرف نظر از این که چه کسی مسئول این حمله تروریستی باشد، هدف آن ترکیه و دموکراسی کشور بوده است.

انتخابات پارلمانی ترکیه قرار است روز یک شنبه 7 ژوئن (17 خرداد) برگزار شود. بعضی ناظران و کارشناسان سیاسی می گویند که ممکن است حزب دموکراتیک مردم که حزبی با اکثریت کرد و مورد حمایت چپ های ترکیه است، بتواند در این انتخابات حد نصاب 10 درصدی را به دست آورده و برای نخستین بار به پارلمان ترکیه راه یابد.

دیاربکر شهری واقع در جنوب شرقی ترکیه است که بزرگ ترین شهر کردنشین این کشور به شمار می آید. این شهر با عنوان پایتخت غیر رسمی کردستان ترکیه شناخته می شود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала