به عقیده تهران، داعش برای روسیه، آسیای مرکزی و چین خطرناک است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد داعش برای روسیه، آسیای مرکزی و چین را تهدید می کند.

ظریف در سخنرانی خود در اجلاس امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای که روز پنج شنبه در مسکو افتتاح شد ضمن بیان این مطلب از استفاده از "نئوتروریست ها" به عنوان نقش آفرینان خارجی برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت برخی از کشور ها بر حذر داشت.
وزیر امور خارجه ایران اهمیت هماهنگی استراتژی های انفرادی و جمعی در مبارزه با تروریسم را خاطرنشان کرده و اظهار داشت ایران کار تقویت حقوق بین المللی را مهم می داند و از موضع سازمان همکاری شانگهای در زمینه همکاری با سازمان ملل حمایت می کند.
سازمان همکاری شانگهای که در سال 2001 تاسیس شده، یک سازمان بین دولتی و بین المللی است که اکنون روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای اصلی آن هستند. علاوه بر این کشورهای مغولستان، هند، ایران و پاکستان و افغانستان دارای مقام ناظر در این سازمان می باشند.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала