گزارش و تحلیل

پوتین ارتش تانک ایجاد می کند

© AFP 2023 / Sergey VenyavskyРоссийские военные войска принимают участие в военных учениях в Ставропольском крае
Российские военные войска принимают участие в военных учениях в Ставропольском крае - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش رسانه ها یک ارتش تانک در حوزه نظامی غربی نیروهای مسلح روسیه تشکیل می شود. وزارت دفاع این اطلاع را تایید نکرده ولی همچنین رد نکرد.

این امر شایان توجه است که در کتاب راهنمای وزارت دفاع منتشره در 2014 با عنوان "ارقام ارتشی" در ترکیب حوزه نظامی  غربی فقط دو ارتش زمینی ذکر شدند. از این اطلاع چنین بر می آید که این کتاب قبل از تصمیم گیری مربوطه منتشر شد و یا اینکه تشکیل ارتش تانک هنوز برای محافل اجتماعی و زسانه ها زیاد تبلیغ نمی شود. ولی بعید است که این حادثه وقت طولانی در سایه بماند. حتی با وجود اینکه روسیه از قرارداد در باره تسلیحات متعارف در اروپا خارج شد بعید است که تمرکز تسلیحات و پرسنل  در این یا آن نواحی کشور ما دو از انظار سرویس های ویژه مجهز کنونی بماند.

ژنرال یوری نتکاچوف کارشناس نظامی در مصاحبه با روزنامه "نزاویسیمایا گازتا" چاپ روسیه گفت: من قبول دارم که در ترکیب حوزه نظامی غرب روسیه یک ارتش دیگری ظاهر شده". وی به این عامل اشاره کرد که در نظریه نظامی جدید مصوبه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه این نکته هست که بسیاری خطر های نظامی همانا با غرب مربوط است. تا همین چندی پیش تعداد کافی یگان ها در این راستا نبود. این کارشناس اطمینان دارد: "تشکیل ارتش تانک در راستای "بریانسک" این مساله را حل خواهد کرد".

Средний танк «Армата» - اسپوتنیک ایران
رسانه های خارجی اعتراف کردند که تانک روسی «آرماتا» بر نمونه غربی آن ارجحیت دارد

نتکاچوف در ادامه گفت: البته تانک ها سلاح تهاجمی است. ولی غرب نباید از آن ترس داشته باشد. استقرار ارتش در این جوزه — وسیله بازدارندگی است و میتواند جلو آن بی ثباتی را بگیرد که مثلا می تواند بزودی در اوکراین بوجود بیاید. این کارشناس حدس زده که بعد از چندی اوکراین بر چند بخش متلاشی شده و اختلاف نظامی در جنوب شرق آن کشور جنبه بین المللی بخود بگیرد. ژنرال نتکاچوف سپس گفت: "قدرت نظامی ناتو سه برابر بیشتر از توان روسیه است و هنگامی که در اوکراین روند های بازگشت ناپذیری و شاید فروپاشی آن شروع شود ورود واحد های ناتو به آن کشور می تواند ما را غافلگیر سازد. برای اینکه کار به این وضع نکشد و ناتو بازهم به خاور حرکت نکند روسیه به ارتش تانک نیاز دارد".

قبلا گزارش شده بود که فرماندهی ارتش 20 زمینی روسیه مستقر در استان نیژنی نووگورود واقع در سواحل ولگا برای خنثی سازی خطر های ناشی از اوکراین مجددا به شهر وارونژ واقع  در جنوب شرقی روسیه منتقل شد. وزارت دفاع روسیه تا به حال این اطلاع را نه تایید و نه تکذیب کرد. استقرار ارتش 20 با عوامل زیادی در وارونژ تایید می شود از جمله با اعمال استاندار آن سرزمین که به تخصیص قطعاتی زمین برای گشترش تاسیسات زیربنایی نظامی در آن استان دست زده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала