گزارش و تحلیل

جان کری ، دوچرخه و سی ام ژوئن

© REUTERS / Brian Snyder/Filesجان کری ، دوچرخه و سی ام ژوئن
جان کری ، دوچرخه و سی ام ژوئن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم آمریکایی مذاکره کنندگان در خصوص برنامه ی هسته ای ایران تلفات می دهد.

به دنبال اعلامیه ی چند روز پیش مربوط به کناره گیری وندی شرمان از سیاست پس از اتمام مذاکرات، جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا نیز برای مدتی کار نخواهد کرد.

یادآوری می کنیم که آقای کری هنگام دوچرخه سواری در سوئیس افتاد و پایش شکست. این اتفاق بلافاصله پس از مذاکرات شش ساعته آقای کری با وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف در ژنو اتفاق افتاد. البته هیچ کس این دو حادثه را به هم ربط نمی دهد. اما به نظر می رسد که مذاکرات با آقای ظریف برای آقای کری راحت نبوده است.

سجاد طائری ، مقاله نویس سیاسی شبکه ی اینترنتی اطلاعاتی — تحلیلی IranianPolicy.net  در مصاحبه ای با رادیو اسپوتنیک نظر خود را در خصوص ادامه ی مذاکرات در صورت فقدان احتمالی جان کری با ما در میان می گذارد:

در عین حال روسیه تاکید کرد که بر دستیابی به توافق در خصوص ایران تا سی ام ژوئن حساب می کند. سرگی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه ی روسیه ضمن سخنرانی در شورای فدرال در این خصوص اطلاع داد. ریابکوف گفت: " ما بر دستیابی به توافق همه جانبه تا زمان تایین شده یعنی سی ام ژوئن حساب می کنیم و این توافق به مرحله ی مهمی در تاریخ رژیم عدم گسترش هسته ای تبدیل خواهد شد. "    

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала