اسنودن از تلاش دولت آمریکا برای احیای برنامه جاسوسی از همه مردم سخن گفت

© REUTERS / Mark Blinch اسنودن از تلاش دولت آمریکا برای احیای برنامه جاسوسی از همه مردم سخن گفت
اسنودن از تلاش دولت آمریکا برای احیای برنامه جاسوسی از همه مردم سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا ضمن تفسیر رویدادهای اخیر در رابطه با قانون آزادی واشینگتن را به تلاش برای احیای برنامه جاسوسی از شهروندان ایالات متحده متهم کرد.

اسنودن در برنامه ارتباط ویدئویی در جریان بحث های ترتیب داده شده در لندن توسط سازمان عفو بین الملل با بیان این مطلب اظهار داشت:"با وجود اینکه تمام بخش های حکومت آمریکا برنامه جاسوسی از تمام مردم را غیر قانونی و بی ثمر دانسته اند، مقامات ایالات متحده با صحبت درباره خطر تروریسم و بازی با برگ تروریسم از احیای آن حمایت می کنند".
اسنودن کارمند سابق سازمان "سیا" آمریکا که به عنوان پیمانکار برای آژانس امنیت ملی این کشور نیز کار می کرد، در ماه ژوئن سال 2013 تعدادی از اسناد سری در خصوص برنامه های سرویس های اطلاعاتی آمریکا و بریتانیا در زمینه جاسوسی اینترنتی را به روزنامه های "واشینگتن پست" و "گاردین" واگذار کرد که جنجال بزرگی را در سراسر جهان برانگیخت. بر اساس این اسناد آمریکایی ها نه فقط در کشور خود جاوسوسی می کنند مراقب زندگی میلیون ها اروپایی از جمله نزدیک ترین متحدان ایالات متحده هستند. اسنودن پس از واگذاری این اسناد ابتدا به هنگ کنگ و سپس به مسکو پرواز کرده و در ماه اوت سال 2013 میلادی گواهینامه پناهندگی موقت یک ساله را در روسیه دریافت نمود. به دنبال آن در سال 2014 ، مدت پناهندگی این افشاگر آمریکایی در روسیه تا سه سال دیگر تمدید شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала