گزارش و تحلیل

رسانه ها : سازمان امنیت فرودگاه های آمریکا در پیشگیری از حملات تروریستی ناتوان است

© AP Photo / Erik S. Lesserفرودگاه آمریکا
فرودگاه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم هماهنگی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا (NSCT) بازرسی های سرزده ای را در فرودگاه های آمریکایی انجام داد.

هدف از بازرسی ، سازمان امنیت حمل و نقل (TSA) بود یعنی آژانس فدرال که در ساختار وزارت امنیت داخلی است و برای اوضاع سیستم های مرتبط در تمامی زیر ساخت های حمل و نقل آمریکا پاسخ گو می باشد. شبکه تلویزیونی ABC در این زمینه گزارش داد.  

اگر چه نمایندگان NSCT اطلاعات مربوط به مدت زمان اجرای بازرسی سرزده را آشکار نکردند ، اما اطلاع دادند که همکاران TSAدر 67 از 70 آزمایش ناموفق بودند. در یکی از موارد مامور تیم هماهنگی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا بمب جعلی را به خود بست. فلزیابها به شی نادرست مشکوک شدند درحالی که کارکنان سازمان امنیت فرودگاه نتوانستند وسیله ی انفجاری را حتی پس از بازرسی بدنی مامور بیابند.  

این شبکه تلویزیونی با استناد به منابع ویژه اطلاع داد که نتایج بازرسی ها ، نارضایتی جی جانسون وزیر امنیت داخلی را بر انگیخته است ، او در هفته ی گذشته از بخش های سازمان امنیت حمل و نقل خواست که گزارش مربوطه در خصوص وضعیت امور تضمین امنیت ارائه دهند. کارمندان این سازمان در پاسخ گفتند که همه ی نواقض در سیستم امنیتی اصلاح شده است.

لازم به یادآوری است که نتایج این بازرسی ها به ویژه در زمینه ی بیانیه ی مربوط به اینکه امنیت در فرودگاه های آمریکا در سطح بالایی تضمین می شود ، تعجب آوربه نظر می رسد. بر طبق سایت رسمی سازمان امنیت حمل ونقل ، تمامی سیستم های حمل و نقل عمومی در کشور باید با اطمینان از بیست سطح تضمین امنیت محافظت کنند. از جمله ی آنها هم دستگاه های اشعه معمولی برای شناسایی مسافرین  و هم فعالیت کارکنان آموزش دیده  به طور حرفه ای و خاص است که باید بر رفتار مسافرین در ایستگاه ها و فرودگاه ها ضمن تشخیص افراد مشکوک هوشیارانه نظارت داشته باشند.

همچنین می توان به یاد آورد که پنج سال پیش قانونی وضع شد و بر طبق آن تمامی مسافرین باید از مرحله ی اسکن کامل الکترونیکی رد شوند. این نوآوری ، رنجش و خشم فعالین را به دنبال داشت و آنها مقامات را متهم کردند که افراد را به " برهنگی مجازی" وادار می سازند.

این اولین بار نیست که کارکنان سازمان امنیت حمل و نقل در بازرسی های سازمان NSCT ناموفق بوده اند. دو سال پیش هم یک مامور با موفقیت توانست بمب جعلی را به هواپیمایی در فرودگاه نیوجرسی ببرد ، او از فلزیاب عبور کرده و روند بازرسی بدنی را هم طی کرد. چندی پیش نیز مشکلات جدی با سیستم بازرسی چمدان مسافرین ظاهر شدند.  

وزارت امنیت داخلی در پاسخ به درخواست مربوط به بازرسی های اخیر به شبکه ی ABC News اطلاع داد:  "جانسون ، وزیر امنیت داخلی پس از دیدن نتایج بازرسی هایی که در گزارش سازمان بازرسی کل آمده بود بلافاصله دستور داد که سازمان امنیت حمل و نقل اقداماتی را اتخاذ نماید ، بخشی از آنها با هدف بر طرف کردن مشکلات ذکر شده در گزارش اجرا شدند. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала