فقط کییف دارای موشک "بوک ـ ام یک" برای سرنگونی بوئینگ مالزیایی بوده است

© Sputnik / Vjacheslav Afonin /  مراجعه به بانک تصاویر فقط کییف دارای موشک "بوک ـ ام یک" برای سرنگونی بوئینگ مالزیایی بوده است
فقط کییف دارای موشک بوک ـ ام یک برای سرنگونی بوئینگ مالزیایی بوده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنسرن روسی "آماز آنتی" در گزارش تحلیلی خود درباره سقوط هواپیمای بوئینگ مالزیایی در شرق اوکراین که در ژوئیه سال 2014 اتفاق افتاد ، اعلام کرد اگر این هواپیمای مسافربری با موشک "بوک " سرنگون شده باشد، این فقط موشک "بوک ـ ام یک" می تواند باشد که فقط ارتش اوکراین آنرا در اختیار دارد.

میخائیل مالیشفسکی، مشاور طراح ارشد "آماز آنتی" ضمن اعلام این مطلب گفت:" پس از معاینه پوشش بیرونی هواپیما تمام انواع موشک هایی که کارخانجانت عضو کنسرن تولید می کنند، مورد بررسی قرار گرفته و این نتیجه حاصل شده که این به احتمال زیاد موشک بوک ـ ام یک است".

متخصصان کنسرن روسی "آماز آنتی" که قبلا درباره سرنگونی هواپیمای شرکت هواپیمایی روسی "سیبیر" بر فراز دریای سیاه توسط پدافند هوایی اوکراین تحقیق کرده بودند، همچنین به این نتیجه رسیدند که بوئنگ مالزیایی با موشک ضد هوایی هدایت شونده سرنگون شده و ادعای انجام این کار از سوی نیروهای مردمی شرق اوکراین را رد کردند.

یادآور می شود هواپیمای مسافربری "بوئینگ 777" شرکت هواپیمایی مالزیایی Malaysia Airlines که در حال پرواز از آمستردام به کوالالامپور بود، 17 ژوئیه سال 2014 در استان دونتسک واقع در شرق اوکراین سقوط کرد. 298 سرنشین این هواپیما کشته شدند.
بر اساس گزارش مقدماتی کارشناسان درباره علت سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی "بوئینگ" در خاک اوکراین که توسط  اداره ایمنی پرواز هلند منتشر شده، این هواپیما بر اثر اصابت تعداد زیادی از اشیا با آن از خارج متلاشی گردیده اما معلوم نشده که این اشیا از کجا پرتاب شده اند.
مقامات کییف نیروهای مردمی شرق اوکراین را به سرنگونی بوئینگ متهم کردند  اما آنها گفتند که چنان وسایلی را در اخیار ندارند که بتوانند هواپیما را در ارتفاع زیاد سرنگون کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала