گور دسته جمعی کردهای ایزدی در عراق

© AP Photoگور دسته جمعی کردهای ایزدی در عراق
گور دسته جمعی کردهای ایزدی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در شمال عراق یک گور دسته جمعی از کردهای ایزدی عراق کشف شده است. خبرگزاری پرس تی وی در این رابطه خبر می دهد.

به گفته این کانال تلویزیونی به نقل از وزارت حقوق بشر عراق، در روستای الجده در استان نینوا واقع در شمال عراق، اهالی محل یک گور دسته جمعی شامل هشتاد کرد ایزدی در سنین مختلف یافته اند که در میان آن افراد سالخورده، زن و کودک نیز حضور داشتند. این افراد توسط تروریست های گروهک داعش کشته شده اند.
در ماه های اخیر، گروه های پیش مرگ کردها چندین مرتبه گورهای دسته جمعی ایزدی ها را کشف کرده اند که به دست داعشی ها کشته شده اند.
استان نینوا محل زندگی نمایندگان این گروه اقلیت دینی، در تابستان سال گذشته به دست داعش افتاد. ده ها هزار کرد ایزدی به شمال عراق و کردستان پناه بردند، بخشی نیز در کوه ها مخفی شدند. بسیاری از پناهندگان از گرسنگی و کمبود دارو جان خود را از دست دادند. از ابتدای اشغال استان نینوا، نیروهای داعش دایما اقلیت ها را به قتل می رسانند و آنان را کافر و شیطان پرست می نامند.

داعش اعضای بدن انسان می فروشد - اسپوتنیک ایران
داعش اعضای بدن انسان می فروشد

طبق اطلاعات وزارت حقوق بشر عراق، صدها مرد از پیروان دین باستانی ایزدی کشته شده و صدها زن و دختر به اسارت جنسی تروریست ها درآمده اند. در حال حاضر گفته می شود که 3 هزار کرد ایزدی در اسارت داعش هستند. گفتنی است که هزار کودک ایزدی نیز تحت استثمار وهابیت درآمده و در یکی از اردوگاه های داعش در خاک سوریه برای کشتار آموزش داده می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала