وزارت خارجه روسیه: ما حق استقرار سلاح هسته ای در کریمه را داریم

© Sputnik / Viktor Tolochkoوزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه بی شک حق دارد در صورت لزوم سلاح های هسته ای اش را در قلمروی کشور خود و از جمله در کریمه مستقر کند. این سخنان را میخاییل اولیانوف مدیر دپارتمان وزارت خارجه روسیه در امور عدم گسترش و کنترل سلاح ضمن گفتگو با خبرگزاری ریانوستی بیان کرد.

اولیانوف ضمن تفسیر سخنان پاول کلیمکین وزیر خارجه اوکراین در دیدار وزرای ناتو در آنتالیا می گوید: «روسیه، بی شک حق دارد در صورت لزوم، سلاح های هسته ای اش را در هر نقطه ای از خاک کشور مستقر کند و در خصوص شبه جزیره کریمه هم از همین حق برخوردار است.
پیشتر وزیر دفاع روسیه در چارچوب نظارت پیش بینی نشده آمادگی نظامی ، درباره برنامه های تغییر ساختار گروهان کریمه و استقرار ده موشک برد بلند مدل تو-22 ام 3 حامل سلاح های هسته ای سخن گفت، اما درباره ارسال کلاهک های هسته ای چیزی نگفته است. امریکا نیز به نوبه خود نسبت به استقرار احتمالی سلاح هسته ای روسی به کریمه ابراز نگرانی کرد.
کریمه و سواستوپول پس از برگزاری رفراندوم درتاریخ 16 مارس 2014 و اکثریت آرای موافق، به روسیه پیوست. در مسکو اعلام کردند که برگزاری رفراندوم در کریمه طبق موازین و اصول بین الملل و آیین نامه سازمان ملل متحد برگزار شده است. با این حال، کی یف همچون سابق این شبه جزیره را بخشی از اوکراین می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала