سازمان سیا در مورد افزایش امکانات داعش می دانست

© Photo / U.S Government employeeجون برنان مدیر سازمان سیا
جون برنان مدیر سازمان سیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماموران تجسس امریکا در مورد افزایش قدرت و امکانات گروهک رادیکال داعش می دانستند. این خبر را جون برنان مدیر سازمان سیا روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی سی بی اس اعلام کرد.

وی می گوید: "من باید بگویم که اطلاعات در باره افزایش امکانات داعش و مشکلات حول دولت عراق، تنش ها در مناسبات بین دینی است که بر وخامت اوضاع می افزاید زیاد داشتیم".
پیشتر اشتون کارتر وزیر دفاع امریکا گفته بود که داعش توانسته شهر رمضی را به خاطر عدم تمایل نیروهای عراق به مقابله، اشغال کند. به گفته رییس پنتاگون، نیروهای عراق با وجود برتری که از نظر تعداد نیرو و قدرت داشتند، عقب نشینی کردند. امریکا نیروهای ارذتش عراق را آموزش می دهد و به آنها تجهیزات می دهد، اما نمی تواند تمایل به مبارزه را به آنان القا نماید.
برنان همچنین می گوید که قدرت تسلیحات عراق به اندازه ای است که می تواند در مقابل داعش بایستد.
عوامل زیادی وجود دارند که بر میزان پیشرفت آنها در خاک عراق تاثیر می گذارد و همانطور که پیشتر گفته شد، گاهی اوقات برخی نیروهای عراقی از مدیریت و حمایت فنی برخوردار نیستند. این حمایت برای مقابله با نیروهای داعش بسیار لازم است. به همین خاطر، تمایل کافی برای مبارزه ندارند.
در چند ماه اخیر نمایندگان امریکا گفته اند که شرایط در عراق را به ثبات رسانده اند و شبه نظامیان دولت اسلامی عقب نشینی کرده اند. اما در هفته گذشته، داعش توانسته شهر مهم استراتژیک رمضی در فاصله 200 کیلومتری بغداد را تحت کنترل خود درآورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала