لاوروف: مساله داعش را بدون دولت سوریه نمی توان حل کرد

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandسرگی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه
سرگی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگی لاوروف،وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه24" اظهار داشت مساله داعش را بدون همکاری با دولت سوریه نمی توان حل کرد.

لاوروف گفت:" ائتلاف وجود دارد و حملات خود علیه داعش انجام می دهد اما همه از جمله بطور علنی اعتراف می کنند که فقط با حملات هوایی نمی توان بر داعش پیروز شدو در هرحال اجرای عملیات زمینی ضرورت دارد. من نمی دانم که این کار را چگونه می توان بدون دولت سوریه انجام داد. ارتش عراق از جمله گروه های شیعه جدید التاسیس عملیات خود با تحرک هماهنگ کرده و تلاش می کنند اراضی تحت حکومت داعش را پس بگیرند. یقین دارم که دولت سوریه نیز آماده است به شکل مشابهی عمل کند".
گروه تروریستی" دولت اسلامی" موسوم به داعش پس از آنکه اراضی پهناوری را در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق به تصرف خود در آورد، روز 29 ژوئن سال گذشته تشکیل خلافت اسلامی در این نواحی به رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها بویژه لیبی، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نیجریه بوده و در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا می باشد.
داعش بطور منظم "کافران" (مسیحیان، خبرنگاران، خارجیان و نظامیان) را به اشکال ددمنشانه اعدام کرده و ویدئوهای آنرا در اینترنت منتشر می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала