بحران بر ریتینگ پوتین تاثیری نگذاشته است

© Sputnik / Alexei DruzhininПрезидент России Владимир Путин с собаками Баффи и Юмэ на прогулке в Московской области
Президент России Владимир Путин с собаками Баффи и Юмэ на прогулке в Московской области - اسپوتنیک ایران
اشتراک
86 درصد از اتباع روسیه از فعالیت های ولادیمیر پوتین جانبداری می کنند.

بنا به تحقیقات مرکز نظرسنجی افکار عمومی "لوادا — تسنتر" 86  درصد از اتباع روسیه از فعالیت های ولادیمیر پوتین جانبداری می کنند. الان سطح بالای محبوبیت رییس جمهوری روسیه یک عامل ثابتی شده است. محققان مطمئن اند که این میزان مشروط به سیاست کنونی خارجی و چند اقدام در داخل کشور مثلا برپایی رژه پیروزی 9 مه است. و از دولت معمولا نقد می شود.

تنها 13 درصد از پرسش شدگان  از کار رییس جمهور ابراز نارضایتی کردند که رقم اندک است. دیگر شخصیت های مورد پسند در روسیه از قرار زیر بودند — سرگئی شویگو وزیر دفاع با 29 درصد و نخست وزیر دمیتری مدودف با 21 درصد و سرگئی لاوروف وزیر خارجه با 14 درصد. نظرخواهی ماه مه مرکز لوادا در 134 قصبه مسکونی 46 منطقه روسیه انجام شده و مثل معمول 1600 نفر در آن سهم گرفتند. اشتباه اعلام شده در حسابگری   بالاتر از 3/4 درصد نبود. ولی خیلی ها این درصد را قبول نکرده و رقم بالای محبوبیت پوتین را به شک می برند. به گفته جامعه شناس آلکسی لوینسون هیمنکه یک ریتینگ بالا ، معمول می شود عده ای اعلام می کنند که آن را قبول نمی کنند. ولی رقم 86  درصد  دارای دو توضیح است. یکی  - همبستگی در نفرت به آمریکا و دیگری — تایید کارزار موفق کریمه است.

Премьер-министр России Владимир Путин на байк-шоу под Севастополем, 2010 год - اسپوتنیک ایران
جملات قصاری از پوتین

به گفته بوریس ماکارنکو رییس مرکز فناوری های سیاسی، روس ها به پوتین همواره اعتبار بالایی  داشتند هر چند که این اعتماد تا 2014 در حال پایین آمدن بود. ولی الان " واکنش ثمربخش کریمه" هنوز دارد عمل می کند. ابتدا این پدیده خصوصیات ایجادگرانه داشت ولی بجای آن پدیده " یک دژ محاصره شده" آمد. روحیات ضد آمریکایی مثل همیشه بالا است. ماکارنکو گفت: "روس ها بر آن هستند که همه علیه شان بر خاستند و کشور در خطر قرار گرفته و وقت حلقه زدن بدور پیشوا فرا رسیده. این پدیده  از بین نرفته است".

به گفته ماکارنکو، انتقاد از پوتین بخاطر تصمیم ها و اقدام های اداری هم در زمان ریاست جمهوری و  هنگامی که نخست وزیر بود همیشه جزی بود،  پوتین در درجه اول بعنوان "پیشوای وحدت ملی" تلقی می شد.

این صاحبنظر اشاره کرد که در ارزیابی پوتین از سوی مردم میزان  ارزیابی  ثمربخشی اعمال قوه مجریه روسیه خیلی کم است.

و اگر از مخاطبان در باره راستا های مشخص اقدام های حکومت مرکزی  پرسیده شود در درجه اول به فعالیت ها در صحنه جهانی شاره کرده و آنرا عالی ارزیابی خواهد کرد. بعبارت دیگر دفاع از منافع ملی برای شهروندان روسیه مهمتر از سیاست های اقتصادی و یا اجتماعی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала