مک کین به آغاز عملیات جنگی علیه فیفا فرا خواند

© Fotobank.ru/Getty Images / Win McNameeسناتور آمریکایی جان مک کین
سناتور آمریکایی جان مک کین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سناتور آمریکایی جان مک کین به آغاز عمالیات جنگی برای "تخریب و نابودی فیفا برای همیشه" فرا خواند. به گزارش مجله "نیویورکر"، مک کین تدابیر دولت اوباما علیه فدراسیون بین المللی فوتبال را "ضعیف و بی ثمر" نامید. مک کین در سنای آمریکا گفت:" برخی از آدمها فقط زور را می فهمند. فیفا باید قدرت مجازاتگر و خشم نیروهای مسلح ما را احساس کند".

سناتور آمریکایی اظهار داشت در شرایطی که سپ بلاتر، رئیس فیفا آزاد است، بازداشت مسئولان ارشد فیفا که آنها را "عوامل کوچک" نامید، کافی نیست. مک کین گفت:" من سپ بلاتر را تا دروازه های جهنم تعقیب خواهم کرد".
سناتور آمریکایی همچنین خواستار تخصیص چهار میلیارد دلار برای حمایت از عناصر میانه رو در فوتبال جهان شده و افزود آمریکا باید برای اعزام نیروهای مسلح به سوئیس آماده باشد.

احتمال تحریم جام جهانی فوتبال در روسیه از سوی انگلیس - اسپوتنیک ایران
احتمال تحریم جام جهانی فوتبال در روسیه از سوی انگلیس

مک کین ادعا می کند که "مدتهاست وقت توسل به زور" علیه فیفا فرا رسیده و کاخ سفید را به خاطر تعلل در این کار مقصر می داند.
روز چهارشنبه چند تن از مسئولان ارشد فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا در شهر زوریخ در سوئیس به اتهام فساد مالی و رشوه خواری بازداشت شده اند. طوری که اعلام شده، این افراد برای رسیدگی به اتهامات مطرح شده به آمریکا فرستاده خواهند شد.
دادستان کل آمریکا از بزرگترین فساد مالی در فیفا طی بیست سال اخیر در رابطه با بررسی درخواست های برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، معاملات بازاریابی و اعطای حق پخش بازی ها خبر می دهد و بازداشت شدگان به کلاه برداری، باج گیری و پولشویی متهم شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала